Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Brandsäkra skåp
- Trådstartare inga
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Ja, det är värmen inne i skåpet som är det kritiska, inte själva elden;/
Jag funderar på bankfack själv, det finns ngn tråd där vi pratat om detta.
Mvh Niclas,
Jag funderar på bankfack själv, det finns ngn tråd där vi pratat om detta.
Mvh Niclas,
Hellgren
Avslutat medlemskap
Ett brandsäkert skåp börjar på ca 8000kr ink moms, men då får du inte ett så stort. Ska vara brandsäkert i 60minuter, hur varmt det är där inne då vet jag inte, men de borde vara så att negativ klarar sig. Längre än så går nog inte att skydda negativen.
Sen går det att komplettera med en sorts väska som är brandskyddad i sig, som man lägger i skåpet. Problemet är ju att det blir väldigt dyrt, och ska man ha ett lite större skåp blir det väldigt tungt.
Säljer en del kassaskåp via jobbet // Johan
Sen går det att komplettera med en sorts väska som är brandskyddad i sig, som man lägger i skåpet. Problemet är ju att det blir väldigt dyrt, och ska man ha ett lite större skåp blir det väldigt tungt.
Säljer en del kassaskåp via jobbet // Johan
Johan Okker
Aktiv medlem
Brandskyddsklassade diskett-/datamediaskåp kanske kan vara något med tanke på att t ex DAT-band förmodligen har liknande smältegenskaper som film.
Du bör dock vara beredd på att datamediaskåpen är stora, brutalt tunga och rymmer "ganska" lite.
Hittar t ex hos Rosengrens en serie skåp som kanske passar..
Brandskyddsklassade dokumentförvaringsskåp tror jag inte på iom att den certifieringen innebär att skåpet får hålla en betydligt högre innertemperatur än vad certifieringen för datamedia avser.
Du bör dock vara beredd på att datamediaskåpen är stora, brutalt tunga och rymmer "ganska" lite.
Hittar t ex hos Rosengrens en serie skåp som kanske passar..
Brandskyddsklassade dokumentförvaringsskåp tror jag inte på iom att den certifieringen innebär att skåpet får hålla en betydligt högre innertemperatur än vad certifieringen för datamedia avser.
Senast ändrad:
Johan Okker
Aktiv medlem
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Själv har jag ett superbt säkerhetsskåp för jaktvapen men tror inte att det står emot brand så värst länge, tyvärr. Inget brandsäkert dukumentfack i det.
Ett tips är ju att förvara neggen ++ hos en välbeprylad jägare med stort vapenskåp med brandsäkert dokumentfack.
Själv så kommer jag i framtiden att investera i ett fett skåp, kanske med ståplats för min vackra och dyrbara flickvän! Skämt & sido, stort skall det vara. Kostar tydligen runt 40000 men det är det värt den dagen man ev har de pengarna och fast bostad.
Mvh Niclas, berikad med mycket affektionsrikedommar, så värdeskyddet är inte det primära utan att "förvara brandsäkert hemma"!
Ett tips är ju att förvara neggen ++ hos en välbeprylad jägare med stort vapenskåp med brandsäkert dokumentfack.
Själv så kommer jag i framtiden att investera i ett fett skåp, kanske med ståplats för min vackra och dyrbara flickvän! Skämt & sido, stort skall det vara. Kostar tydligen runt 40000 men det är det värt den dagen man ev har de pengarna och fast bostad.
Mvh Niclas, berikad med mycket affektionsrikedommar, så värdeskyddet är inte det primära utan att "förvara brandsäkert hemma"!
Lichten
Aktiv medlem
Finns brandsäkra brandboxar som lämpar sig utmärkt till foto.
Kolla hos www.ubab.nu en mycket bra och seriös kille som hjälper er med allt inom skåp och boxar.
Kolla hos www.ubab.nu en mycket bra och seriös kille som hjälper er med allt inom skåp och boxar.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Fint tips!! Tackar för det/MVH Niclas,