Annons

Brakerbjudande på Pixmania! Vågar jag?!

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Vågar man handla på Pixmania?

De har nämligen just nu Olympus E-P1 + 17mm/2.8 + sökare VF-1 till salu för 3405 kr..

Är det inte för bra för att vara sant?

Pixmania är inte direkt nån okänd site, så inte är det farligt att handla därifrån även om sidan ger ett rätt oseriöst intryck med tanke på hur den ser ut :)

EDIT: Ser nu att dom fått ny och mycket bättre layout än tidigare.

Efter att ha googlat en stund så inser jag att risken är för stor, speciellt om det skulle bli något fel på kameran, då verkar det garanterat att Pixmania kommer vägra hjälpa till. Det är inte värt det.
Får bli en E-PL1 från Scandinavian photo istället. :)

Jag har handlat flera gånger hos dem och även skickat tillbaka en trasig vara och fått ny tillbaka. Har fungerat för mig.

Shit vad kluven jag är!

Jag skulle ju helst vilja Epl1 + 17mm.. men det kombinationen finns ju inte någonstans att köpa! Och köper man dom löst så blir det svindyrt.. :(

Jag köpte en dvd med 5.1 högtalarsystem från Pixmania, Den började strula och det var bara att skicka tillbaka och dom fixade det. inga problem

Visst det känns lite lurigt när det inte är lokalt.

Skulle inte tveka att använda pixmania. Har köpt hårddiskar och skrivare via dem. I o f s har det inte blivit något garantiärende. Men realistiskt kan det inte bli så mycket strul med m4/3rds - det kan inte ens bli back eller frontfokus p g a kontrastavkännande fokus.

Tänk bara på en sak: vid beställning vid default finns onödiga försäkringar med se till att ta bort "x" från dem annars kostar det några hundra till.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto