Annons

Bra zoomobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Personligen tycker jag det är bättre med ett tele utan IS än inget tele alls :)

Om det är alternativen...


Jo men precis
Jag kollade på Canon EF 70-200mm f/4L IS USM som kostade 9000 något på fotokungen medas det endast tog 5500 för samma objektiv utan IS då lockar det lite mer att köpa utan IS. Men som sagt sedan är IS ganska skönt att ha
 
Versionen med IS är åxå bättre optiskt, så det är inte enbart bildstabiliseringen som skiljer. Om det sedan är värt pengarna är ju upp till var och en att avgöra.
 
Du VILL ha IS:) Jag har ett underbart EF 200/2.8. Verkligen en suverän glugg. Men... Handhålla är knappt att tänka på om det inte är soliga dagar. Skulle verkligen vilja ha IS på det. IS fungerar f ö mycket bra, använder det ofta på min EF 24-105/4L. Det GÖR skillnad. Så om du ändå ska betala dyra pengar se till att du får något exceptionellt för dem.
 
Personligen tycker jag det är bättre med ett tele utan IS än inget tele alls :)
Aboslut.

Jag kollade på Canon EF 70-200mm f/4L IS USM som kostade 9000 något på fotokungen medas det endast tog 5500 för samma objektiv utan IS då lockar det lite mer att köpa utan IS. Men som sagt sedan är IS ganska skönt att ha
Ja, det är stor prisskillnad. Men har du funderat på att köpa beg?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.