Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bra trådutlösare + Går inte att ta kort ibland?

Produkter
(logga in för att koppla)

Järnström

Aktiv medlem
Hej! Jag har två frågor,

1. Jag skulle gärna vilja ta självporträtt och tycker det är jobbigt att gå till kameran o sen tillbaka framför kameran och så. Såg på någon sida om trådutlösare. Vet ni vilken trådutlösare som är bra och inte så dyr? Jag har en canon eos 450D..

2. Håller på att testa mig nu med min kamera, vill ha tex en ring lr ngt litet objekt och få det suddigt bakom.. Försöker testa mig fram men ibland går det inte ens att knäppa bilden, trycker men bilden tas inte, vad beror det på? Varför lyder inte kameran mig och tar kort? =)

/ Helena

Canon RS-60 E3

170 kr på Cyberphoto.

Troligen missar AF och då tar inte kameran bilden. Kolla att du inte är för nära för att kunna focusera med det objektivet du använder.

Tack... Kollade på cyberphoto, är det någon skillnad på Canon RS-60 E3
eller Canon RC-5 trådlös fjärrutlösare förutom att det är med/utan sladd? Och att man måste ha kameran i självutlösarläge, det försämrar väl inte bilderna lr så? Tyckte det var konstigt att det bara var 15 kr dyrare utan sladd, det är ju bekvämare utan sladd :). / Helena

Jag vet inte - ärligt talat har jag alltid haft och har bara trådutlösare till DSLR - till kompakten har jag IR-fjärr. Det är väl olika vad man gillar - personligen gillar jag kabeln så att man vet var den är iaf när man kör stativ.

Tusen tack till er alla! Men hm, Hähnel HW 433 Pro trådlös fjärrutlösare är lite för dyrt tycker jag, hehe..

Det står nog mellan canon RC1. 5 meters räckvidd 249:- och Canon RC-5 trådlös fjärrutlösare 185:-

Men då det är dyrare med 5 meters sladd än trådlös så borde det även vara bättre bildkvalité?...

/ Helena

Eller så håller du kameran i händerna(om du ska ta bild på bara ansiktet), funkar prima.

annars är RS60-E3 kanon bra :)

Hehe, nej, bilderna blir ju inte så bra om man själv ska hålla kameran i ena handen o sen posera. Och ibland vill man ju ta kort på sig själv med någon vän, så bra att ha fjärrutlösare då :).

/ Helena

Fjärrutlösare radio YongNuo YN-C3

Hej,jag köpte en trådlös fjärrutlösare (YongNuo-C3)på fotofyndet.se,till min canon EOS 40D för 390kr
.
Jag har provat räckvidden,och den går upp till ca 80-90 meter.Den kan jag rekommendera starkt,den fungerar klockrent,finns även till andra canon och till Nikon,sony och pentax.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar