Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra pris på minneskort 1 alt. 2gig NU i lager? vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Vart ska jag vända mig? behöver 2st 1gigare eller 1st 2gigare tex.

Nått ställe som har dom i lager ?
 
prova att söka på ebay, jag köpte ett sandisk 2 gb för 380:- helt nytt´. Dessvärre var det fel på det, men säljaren var reko så han sänder ett nytt;-)
 
sukram skrev:
Hade tänkt lite billigare än lokala fotobutiken i gävle=)

Jag beklagar att jag inte är insatt i vad den lokala butiken har för priser och därmed kunde besparat mig att tipsa om att de lokala butikerna oftast har önskat minneskort till omgående leverans, vilket var det jag uppfattade att du frågade efter.

Det finns heller inget som hindrar dig att ackordera med handlaren om priset.
 
RolandM skrev:
Jag beklagar att jag inte är insatt i vad den lokala butiken har för priser och därmed kunde besparat mig att tipsa om att de lokala butikerna

Nåja skippa den där halvt nedsättande tonen, självklart vet jag att du säkert inte är insatt i priserna här i gävle kanske. Jag skrev helt enkelt att jag vill ha billigare än lokala handlaren? Skrev jag att ditt tipps var dåligt?

Det där butik.it var ett bra tips, tack patrik
 
sukram skrev:
Nåja skippa den där halvt nedsättande tonen, självklart vet jag att du säkert inte är insatt i priserna här i gävle kanske. Jag skrev helt enkelt att jag vill ha billigare än lokala handlaren? Skrev jag att ditt tipps var dåligt?

Det där butik.it var ett bra tips, tack patrik

Varsågod! Jag har beställt där några gånger, nyligen ett minneskort till mig själv men jag hämtade det i butiken dagen efter bara.
 
sukram skrev:
Nåja skippa den där halvt nedsättande tonen, självklart vet jag att du säkert inte är insatt i priserna här i gävle kanske. Jag skrev helt enkelt att jag vill ha billigare än lokala handlaren? Skrev jag att ditt tipps var dåligt?

Det där butik.it var ett bra tips, tack patrik

Markus. Ja , du skrev att mitt tips var dåligt i och med att du avfärdade detta med hänvinsing till att det inte var billigare än den lokala handlarens. I din fråga har du inte beskrivit att den lokala handlaren redan är avfärdad. Om du tycker tonen är nedsättande får det stå för dig. Jag anser att frågar du efter en sak, jag kommer med tips, hör det till normalt hyfs att inte avfärda de tips som ges utifrån den fråga du ställer.
 
RolandM skrev:
Markus. Ja , du skrev att mitt tips var dåligt i och med att du avfärdade detta med hänvinsing till att det inte var billigare än den lokala handlarens. I din fråga har du inte beskrivit att den lokala handlaren redan är avfärdad. Om du tycker tonen är nedsättande får det stå för dig. Jag anser att frågar du efter en sak, jag kommer med tips, hör det till normalt hyfs att inte avfärda de tips som ges utifrån den fråga du ställer.

Men lägg av Roland... du låter rätt syrlig i ditt svar.. det tyckte även jag.
 
RolandM skrev:
Markus. Ja , du skrev att mitt tips var dåligt i och med att du avfärdade detta med hänvinsing till att det inte var billigare än den lokala handlarens. I din fråga har du inte beskrivit att den lokala handlaren redan är avfärdad. Om du tycker tonen är nedsättande får det stå för dig. Jag anser att frågar du efter en sak, jag kommer med tips, hör det till normalt hyfs att inte avfärda de tips som ges utifrån den fråga du ställer.

Ge dig nu.

i denna mening "Hade tänkt lite billigare än lokala fotobutiken i gävle=)" står det inte ett skit om att jag anser ditt förslag var dåligt, står bara att jag var ute efter nått billigare. Ser inget fel i det. Skit nu i det, fick andra bra förslag.
 
Inte elgiganten iaf :) Jag var inne igår frågade efter pris ... sandisk 512 ultra II för 799sek jag bara stod där VA seriöst!

Köpte senare ett 1 gbs sandisk ultraII för 700 finns säkert billigare men detta var ändå bra med tanke på att Cyberphoto tar 720 sedan tillkommer väl frakt!?
 
RolandM skrev:
Markus. Ja , du skrev att mitt tips var dåligt i och med att du avfärdade detta med hänvinsing till att det inte var billigare än den lokala handlarens. I din fråga har du inte beskrivit att den lokala handlaren redan är avfärdad. Om du tycker tonen är nedsättande får det stå för dig. Jag anser att frågar du efter en sak, jag kommer med tips, hör det till normalt hyfs att inte avfärda de tips som ges utifrån den fråga du ställer.

Söker du aktivt konflikter i folks svar? Killen hade en smile bakom sitt svar som jag tycker visar på att han uppskattade svaret men sökte annat.
 
Jag har handlat minneskort på Tradera, vilket funkat utmärkt. Av märket San-Disk och sist gav jag väl kring 750-800 kr för ett kort på 2GB, av modellen Compact Flash.

Det tycker jag är billigt. Killen jag köpt av har namnet nextweb och det har fungerat suveränt båda gångerna jag handlat av honom. Kortet kom från USA på strax över en vecka.

M v h
Patric
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.