** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Bra och gratis Plugin till PS

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur nödvändiga är Plug-ins?

Har man mycket användning för dessa?
Finns inte det mesta redan i PS? (Jag har precis installerat CS Premium, så jag har inte hunnit pröva det än)
/Nicke

Plugins va något som iaf. jag körde mycket med för så där 10 år sen, då varken Photoshop hade alla funktioner å man inte kunde så mycket om Photoshop.

Nuförtiden så använder jag bara två stycken plugin, ett till å göra symboler (iconer) och ett brusreducerings-plugin.

Allt annat kan jag iaf. göra i Photoshop från början.

Antagligen så är det mest amatörer som jag som har behov av plug-ins. Kan man sitt bildbehandlingsprogram så behövs det nog inte.

Här ytterligare ett, som i gratisversionen dock inte fungerar som plug-in.

http://www.neatimage.com/

Re: Hur nödvändiga är Plug-ins?

Buddha skrev:
Har man mycket användning för dessa?
Finns inte det mesta redan i PS? (Jag har precis installerat CS Premium, så jag har inte hunnit pröva det än)
/Nicke

Plugins besparar ofta mycket tid. Allt går att göra med photoshop, men det som plugins gör går inte göra med en knapptryckning i PS. Det tar avsevärt mycket längre tid. Att det är bara för amatörer tycker jag inte man kan säga. Mer yrkesfolk än vad som erkänner det använder plugins. Det spar tid och tid är pengar. Jag vet en fotograf som fått titeln "årets fotograf" som använder plugins just för att det spar tid. Att man sedan gör ytterliggare inställningar är en annan sak.

Kunder som vill att bilden ska se gammal ut, soft, glamor etc men först vill se det innan hon/han betalar för det skulle inte vara möjligt genom att sitta och göra det manuellt och sedan höra att kunden säger "det var nog bättre i orginal" ändå" så jag vill inte ha det.

Niklas
(som inte tycker att bilder ska efterbehandlas utan spegla verkligheten. Men som anpassar sig efter kunden med plånboken)

Photo-Plugins från den första länken fungerar tyvärr inte i 16-bit mode. Annars tycker jag att allt som underlättar arbetet välkomnas oavsett om man är proffs eller ej.

Grejen är ju den att actions används på tok för lite, ett bra gjort action å det tar inte längre tid å använda det som finns i Photoshop redan än ett extra plugin.

digitalzero skrev:
Grejen är ju den att actions används på tok för lite, ett bra gjort action å det tar inte längre tid å använda det som finns i Photoshop redan än ett extra plugin.
fast varför inte se ett plugin som den stora mängd actions som det kan vara allt i ett? det skulle ta mig flera år att sätta ihop en fruktat stor mängd ramar tex. eftersom jag har så lite fritid att vara personligt kreativ på.
då är plugin ett förträffligt hjälpmedel, som man kan välja att använda, eller att inte använda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar