Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra motljusobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Filippus

Aktiv medlem
Hallå! Är lite på gång att införskaffa ett objektiv till en fx kamera (d700 eller d3). Har kikat lite på nikon 17-35 och 24-70. Vet någon hur dessa beter sig i motljus? eller har ni tips på andra objektiv med ungefär samma brännvidd som har bra motljusegenskaper. Har idag ett tamron 17-50 som är väldigt bra ända tills man kommer till motjusbilder. Tacksam för svar.
M.v.h. Filippus

Tagit av UV-filtret?

Du har väl inte, "gud förbjude", Uv-filter eller annat på!
För då har även det bästa objektiv usla motljusegenskaper.

/ Mats G

17-35/2,8 kan jag inte svara för, men både 16-35/4 och 24-70/2,8 funkar riktigt bra i motljus tillsammans med en D700.

I regel brukar objektiv med fast brännvidd ha mycket bra motljusegenskaper, åtminstone så länge det handlar om någorlunda moderna konstruktioner.

Jag kör med 17-35/2.8 på min D700, tycker att den är mycket bra i motljus.
Det kan uppstå lite flares i vissa vinklar, men det är ganska sällan i min erfarenhet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar