Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra makro under 5000:-

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Hej!

Precis som titeln lyder, är ute efter ett bra macro under 5K lappen.(Om det ens finns?) IS är väl att utesluta men det kan jag leva med. Gör mig inte så mycket ifall den låter som en pansarvagn när man zoomar heller.

Hade tänkt fota texturer, så gärna så skarp & ljusstark som möjligt dock. Canon 400D.

Vad kan du rekommendera?

Sigma EX 70/2,8 DG = 5 spänn över.

Också ett topptestat objektiv...

har hört mkt gott om Tamronet me:) har själv endast mellanringar som ja kör me ett 85mm 1,8, se om de blir ett Tamron den dan man inte orkar mixtra me dom fram o tbk längre^^

Hej!

Precis som titeln lyder, är ute efter ett bra macro under 5K lappen.(Om det ens finns?) IS är väl att utesluta men det kan jag leva med. Gör mig inte så mycket ifall den låter som en pansarvagn när man zoomar heller.

Hade tänkt fota texturer, så gärna så skarp & ljusstark som möjligt dock. Canon 400D.

Vad kan du rekommendera?

Jag hade köpt Canon EF-S 60/2,8 USM Macro.
Knivskarpt, med en bra fungerande AF och USM motor.
(Tyst fungerande AF, med möjlighet till manuell fokus i AF läget).

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto