Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra Macro till Canon 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

MARKY-MARK

Aktiv medlem
Hej !
Jag behöver lite råd/tips om en bra macro objektiv som kan oxå användas som potrait glugg.
Har tittat på Sigmas 105 EX DG.
Tack på förhand !
Mark

Samma här, Canon 100 2,8 Macro. Har tyvärr inget att jämföra med, så mitt inlägg kanske inte är så givande, men en bekräftan på Björns positiva kritik.

**FANTASTISK** skärpa ända ut i kanterna och "gött bett" i råbilderna, använder det det porträtt/macro/vardagsfoto. Lycka till med Ditt köp, vad det än blir!

Tamron 90 2.8 macro är ett annan bra glugg. I och för sig den enda makro jag testat på 5 D. Men den är ljuvlig. Kostar endast 3995:- dessutom.

Jag slår ett slag för Sigmas makro. EX 70/2.8 eller EX 150/2.8 är ju oslagbara i prestanda/pris. Båda knivskarpa redan på största bländare.

Tack för alla råd o tips. Jag tror att canon är nog lite för dyr för min planbok, men sigma 105mm eller 150mm låter intressant.
För se vad som finns på begagnat marknaden.

Tack !
Mark

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar