Mattsen skrev:
En kommentar som knappast har med bildkritik att göra. Hade jag varit forumvärd/ansvarig hade den raderats direkt. Dessutom hade jag gett personen ett "rött kort". Flera likande kommentarer hade lett till avstängning.
Med tyvvärr acceperas kommentarer som denna av ledningen, ibland undrar jag om de kanske tom gillas eftersom de får ligga kvar,
Bildkritik är för mig förslag på vad som kan förbättras, vad som är bra och vad som är dåligt med en bild. Kommentaren ovan genomsyras av personliga aversioner mot valet av motiv.
De senaste månaderna har jag uteslutande varit engagerad i internationella forum där jag aldrig har sett några liknande sanslöst idiotiska kommentarer. Så mitt råd till dig, lämna FS i varje fall vad beträffar bildkritik. Så länge vi fotografer inte själva omedelbums kan radera likande kommentarer och - ännu bättre - sätta upp individen på en "svart lista" är det finito med fler bilder från mig i varje fall. Vem bryr sig kanske du som läser det här tänker? Tja, med tanke på att mina bilder (och bilden som kommentaren ovan berörde) brukar få sisådär 100 ggr fler tittar än de flesta så borde det ligga i FS-crews intresse att förbättra klimatet här få FS med tex ovan nämda funktioner. Våra bilder drar besökare och leder på så vis till att fler går in och kikar bland bilderna. Positivt både för medlemmar, gäster och inte minst annonsörer...