Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra kompaktkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle vilja ha en liten kamera som jag kan ha med mig i handväskan (brukar annars låna makens Nikon D70). Jag tycker sällan att det blir bra när man (läs: jag) fotograferar med blixt så det ultimata vore en kamera klarar av att ta bilder utan blixt även när det är lite mörkt. Någon som kan tipsa om en bra kompaktkamera?

Håller med om att LX3 är kanon, ...för att vara en kompaktkamera.

Men om du inte blir nöjd med bilderna från en D70, speciellt i mörker som kräver högre ISO, så finns nog ingen kompakt som gör jobbet. Mitt tips är således en större handväska där du stoppar ner din Nikon D40/40x/60 med ett Nikon AF-S 50/1.4G objektiv.

Tack för alla svar! Tanken är dock just att de gånger man inte vill ta med sig en "stor" kamera kunna ha med sig en lättillgängligt så ett krav är att kameran är liten- i annat fall nöjer jag mig självklart med D70 som vi ju redan har.

Jag skall titta mer på Ricoch men funderar mest på LX3.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto