Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bra/bästa original/pirat-blixt till Sony A7
- Trådstartare jansta
- Start datum
patrik.f
Aktiv medlem
Jag har en Sony hvl-f20m. Den är liten och passar bra storleksmässigt. Nackdelen för mig är att den saknar HSS. Jag har även hvl-f43m. Den har HSS och kan tiltas men är klumpig i jämförelse med hvl-f20m. Med en såpass liten kamera känns det lite vingligt att springa omkring med en stor och tung blixt.
Känner någon till om det finns en riktigt liten blixt med HSS?
Känner någon till om det finns en riktigt liten blixt med HSS?
Fredrik O.
Aktiv medlem
Kan man ansluta hvl-f43m via wifi till kameran? Tyckte jag läste det någonstans men det kanske bara var extrablixtar man kunde styra via det. Är lite sugen på den blixten till min A7. Jag har ett par kraftfulla helt manuella YoungNuo som funkar bra för studiobruk men det skulle vara skönt att ha en med ttl när man ska fota barnen i lite mer varierande miljöer där det kan vara lite jobbigt att ratta både kamera och blixt, speciellt nu till sommaren.
Men det kanske finns någon annan mindre kamerablixt som är bra? Man vill ju dock ha lite kräm i blixten.
Men det kanske finns någon annan mindre kamerablixt som är bra? Man vill ju dock ha lite kräm i blixten.