snap01
Aktiv medlem
Fotografen tog ca 3000 bilder. Av dessa 3000 finns självklart några bra bilder - i halvfigur - har tidigare lagt in exempel på dessa.
Från in- och utmarsch finns ett 50-tal bilder - de är inte bra. Se Pentax (Zorans) inlägg ovan.
hur många bilder fick ni? Det verkar som han har riktigt stora problem med att få till bilder när ni är i rörelse. Han kanske inte känner till hur följande af fungerar. När hade ni bröllopet i vintras eller nyligen för jag ser rätt ofta att en del tror att en ljusstark optik o högt iso räcker men ibland när det är riktigt mörkt så gäller det att använda blixt på inmarsch om man inte gillar brus eller suddighet. Ang att knäppa 1000 tals bilder så blir det väldigt mycket likadana bilder eftersom man inte hittar 1000 olika motiv även om man plåtar detaljer.
i en större fotobok får man in ca 100 bilder om man inte gillar plotter. Jag tycker att det är snyggare med mindre antal bilder men bra sådana. kvalitet före kvantitet. Här är en länk på ett stilrent album med mindre antal bilder.
http://jonaspeterson.com/wedding/album-nick-and-surya/
Hade ett samtal med en bildchef för ett reseföretag o han sa att felet många gör är när dom tex kommer hem efter ett jobb med miljöbilder (ortsbilder,stränder,resturanger,detaljer) har 300 bilder men oftast med samma motiv i grunden istället för att sätta 30 riktigt bra bilder som täcker upp det som efterfrågas. Enligt honom så är det många fotografer som helt enkelt inte kan se vad som är en bra bild utan skickar med ett gäng likadana. Själva företaget vill ha 20-30 bra bilder.
Ang inmarschen så fattar jag inte om han knäppt 50 bilder det räcker oftast med 3-5 bilder om dom är skarpa.....