Inte för att vara den, men att köpa en D90 när man vet nada som fotograf är som att köpa en Porsche när man precis ska börja övningsköra.
... men såklart så gör man vad man vill med sina pengar.
Så skulle jag vara i samma läge som OP så skulle jag nog slå till på nån ljusstark zoom, typ Sigmas 18-55mm f2.8 och en Nikon 50mm f1.8 på det.
Håller med dig!
Ingen går väl in till en handlare för att köpa en bil, typ Porsche, frågar vad är pinnen till för, med siffror på 1-5 och r, den sitter mellan sätena, är det något extra tillbehör?
- Jaså, växelspaken, vad är det? Vad skall jag ha den till, min pappa har något på sin bil som heter automatlåda ...,
Är en växelspak allsidig, jag kan ingenting om växlar, är det samma sak som när man växlar in pengar, är det bra med barn i bilen?
Det förekommer alltför ofta bluffar här på FS Forum, några testar hur många svar det blir, då är det ofta bråttom med att få ett svar, - personen skall resa iväg om några dagar, hjälp mig jag kan ingenting, radar upp några lösryckta tekniska termer bla, bla, bla, ...
I de fall det är seriöst får väl nybörjaren köpa det som tycks vara så eftertraktat, senare upptäcka att en D-SLR var så förbaskat klumpig, den blir lämnad på hyllan eller säljs!
Inhämtat kunskaper om fotografering, känna till tekniska termer, känna till skillnaden mellan olika objektiv, innan ett köp, brukar de allra flesta ha gjort, en självklarhet alltså!
En nada fotograf får det svårt, gör sig bara löjlig!