Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Booster-fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

tony_p

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa en "power drive booster" till min Eos 1n!
Jag såg en i en lokal fotohandlare för 495kr utan något innandömme, alltså utan batterimagasin(BM-E2) eller laddningsbart batteri.
Min fråga är: Är det ett rimligt pris och går det att få tag på ett "BM-E2" begagnat? eller måste jag köpa ett nytt?
 
Det finns batterimagasin till både den gamla och nya boostern hos scandinavian.

http://www.scandinavianphoto.se/?15952

Begagnade batterihållare är svårare att finna. Det är lättare att hitta ackar, men dem kan du inte använda med 1n eftersom strömstyrkan blir för hög.

Om det är den nya PB-E2 är priset OK.
 
Jag är inte säker men jag skulle tro att det är den gamla versionen, PB-E1! Är det dyrt då? Passar BM-E2 till den gamla versionen?
 
tony_p skrev:
Jag är inte säker men jag skulle tro att det är den gamla versionen, PB-E1! Är det dyrt då? Passar BM-E2 till den gamla versionen?

Det är ju inte direkt ont om den gamla versionen och de ligger runt tusenlappen.

Om skicket är fint tycker jag att du ska köpa och kanske pruta ner till 400 med hänvidning till vad en ny hållare kostar och att marknadspriset för kompletta ligger runt tusenlappen. Var 1500 innan digitalboomen.

Är boostern väldigt sliten tycker jag att du ska kolla efter en annan.

BM-E2 passar inte till den gamla boostern.
 
Nu såg jag att Scandinavian hade BM-1! Missade det innan! Glöm den sista frågan!

Fast jag undrar fortfarande vad som är ett rimligt pris på PB-E1!
 
Det blev lite konstig dialog, vi skrev visst ungefär samtidigt :)

Jag tackar ändå! Ska kolla på den igen och höra vart den har kommit från!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.