Din tolkning av förslaget låter rakt den motsatta mot min tolkning.
Ja och jag ber om ursäkt om någon tog illa upp, vilket jag försökte förklara inte var meningen.
Kan vi då enas om att vi inte är överens om vad vi söker.. ? Är vi inte överens kan väl en reglering om bonussystem tjäna något visst.. alltså ta parti.. vilket utesluter dom som inte söker mer eller mindre exakt det som är beslutat efter detta..
Kan ha fel nu, hjärnan full med annat för tillfället. Men gällde det inte att reglera vad som ska belönas..
Jag har min mor här t.ex, min inspirationskälla inom foto. Hon är en väldigt typisk kvinna när det gäller känslor/logik. Hon har ett fantastiskt bildseende, men kan inte alls uttrycka det så "fint" med logiska termer och begrepp. Blir då inte tummen upp för en viss typ av kommentar, uteslutande för en sån person?
Jag personligen är en typisk man, jag är logisk intelligent och behöver framförallt jobba på mina känslouttryck i mina bilder, försöka komma ifrån det logiska.
Är jag eller min mor fel, vilka är varandras motsatser på det sättet?
Vissa vill kanske rentav ha krav på bedömning och förklaring av hur kompositionen uppfattas t.ex.. hur många är kvalificerade att göra det? Eller korrekthet i färger.. hur många känner till formeln i cmyk för korrekt hudtoner för olika hudfärger i photoshop? Vissa söker inte korrekt färger utan färger som förstärker uttrycket. Vilket är rätt, vilket är fel?
Olikheterna hos individerna fortsätter i betydligt fler dimensioner än detta.
Vem ska vi ta parti för? Jag kan gå med på att krav på personligt ansvar för vad för typ av kritik som eftersöks.. det är en helt annan värdegrund.
Hur man tolkar det som att jag är egocentrisk i min vilja vet jag inte, jag är personligen lite överallt och struttar. Jag söker mej till teknikfolket om jag behöver svar på något sånt, vilket är stort uppskattat. Det finns en enorm kunskap här.
I mina bilder söker jag mej framförallt till dom som kan inspirera i känsla och ta mej från min naturliga logiska strukturella form av att förmedla.