Annons

bokrekommendation

Produkter
(logga in för att koppla)

Eva R

Aktiv medlem
Jag har just fått Photoshop 7 och undrar om någon kan rekommendera en bra bok. Jag är enbart intresserad av behandling av fotografier, dvs inte av webdesign och liknande. När jag tittade på Bokus och Ad Libris hade de en uppsjö men det var svårt att lista ut var de la tonvikten.

Hum. jag hade väl snarare tänkt mig en bok, dvs något att titta på medan jag arbetar med programmet.

Hej

Vad mer exakt är du ute efter.

Färgjustering, dvs hel bok om detta.

En "bibel", dvs en bredare bok?

Nivå på böckerna?!

Det finns många bra websidor man kan skriva ut, jag har samlat ett antal länkar på min hemsida www.roine.nu om PS på svenska och engelska som enbart går ut på fotojusteringar.

Roine

Jag fastnade på din sida. Det fanns mycket intressant där. Jag är nog snarast ute efter en bibel, men en som är lätt att förstå. Jag är total nybörjare, vi har inte installerat programmet än

Hej

Jag fann "lär dig fotoshop på 24 timmar" klart givande då jag började.
Den är på svenska och är, vad jag tycker, bra skriven.

Eva R skrev:
Jag har just fått Photoshop 7 och undrar om någon kan rekommendera en bra bok

OK, jag är minst sagt partiskt men i alla fall:

Om du är ny på Photoshop 7 skulle jag utan tvekan rekommendera "Phostoshop 7 Allt i en bok". Den går grundligt igenom de flesta av Photoshops funktioner i pedagogiska lektioner och ger en riktigt bra grund att stå på. Jag garanterar dig att den är bra.... speciellt eftersom jag själv har varit med och översatt den till svenska ;-)

Boken ingår i serien "Allt i en bok" som är den officiella övningsserien från Adobe som har gjort programmet. ISBN: 9188590429, boken är så ny att den inte verkar ha kommit in i BOKUS eller Adlibris system ännu, men du kan finna den här så länge: Datorbokhandeln

Annars kan jag rekommendera "Phothop 7 for photographers" (isbn: 0240516907) om du vill ha en bok som verkligen koncentrerar sig på de funktioner en fotograf behöver.

Re: Re: bokrekommendation

Daniel_L skrev:
Annars kan jag rekommendera "Phothop 7 for photographers" (isbn: 0240516907) om du vill ha en bok som verkligen koncentrerar sig på de funktioner en fotograf behöver.

Rekommenderar den oxå...
/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar