Annons

Blixttankar

Produkter
(logga in för att koppla)
FL-36, kabel, batteri

Ja, hoppas kan man förstås, att det även kommer ett erbjudande med FL-50. Det skulle bli frestande om den fanns för 50% rabatt. Det gör inget att den saknar trådlös styrning, det kan man fixa via kabel som alternativ.

Köp till en förlängningskabel när ni ändå handlar på er en blixt. Visserligen är kablen kort, men en sladd går ju alltid att förlänga på något sätt. Jag använder sladd till makrofoto främst med min FL-36.

Fast trådlös blixtstyrning är ju också möjligt, med eller utan TTL. Med TTL kräver dock en E-3'a.

P.S: Jag tipsade även en kompis om Dustin's erbjudande på FL-36, så han ringde och beställde en också. Jag tipsade honom om Kjell&Co LSD-batterier (Low Self Discharge liknande Sanyo Enelope) samt engångs CR-V3 att ha i reserv (dessa har ju en lagringstid på hela 10 år).

Bilagor

• fl-36battery.gif
    fl-36battery.gif
    7.7 KB · Visningar: 357
Tack för tipset men 565:- känns svettigt (även om Olympus egna är ännu dyrare) för en förlängningskabel. Ska dock ta en titt på ebay och se vad jag kan hitta för piratgrejer. Eftersom det passar Canon borde det finnas...

henq skrev:
Tack för tipset men 565:- känns svettigt (även om Olympus egna är ännu dyrare) för en förlängningskabel. Ska dock ta en titt på ebay och se vad jag kan hitta för piratgrejer. Eftersom det passar Canon borde det finnas...

Säg till om du hittar någon! Skulle varit guld med en på 2 meter!

Re: FL-36, kabel, batteri

Sundvisson skrev:

Fast trådlös blixtstyrning är ju också möjligt, med eller utan TTL. Med TTL kräver dock en E-3'a.

Jag har inte kollat så noga än, men menar du att det är en inbyggdslavsensor i 36'an? Så jag kan ställa den manuellt och avfyra den med den egna blixten?

henq skrev:
Hittar faktiskt inga pirat, bara Canon original. Kostar runt 300kr. Hittar inga långa heller.

Du har inte lust att länka till någon av de där för 300:-? Var ju hyffsat pris!
Frågan är om den fraktar till sverige. Och vad frakten kostar bara...

Det var inkl frakt till Sverige.

Sök på OC-E3, ebay är blockat här på jobbet...

Fanns tyvärr inte så mycket att välja på och många var riktigt dyra, dyrare än Dustin.

Det blev runt 500:- med frakt därifrån. (Billigaste jag hittade)

Undrar om blixten kommer idag?
Posten säger:
30 nov kl 01:39 Göteborg, Försändelsen har sorterats

*Håller tummarna*

Nu har den kommit! Grymt!! 1 dag från dörr till dörr!

DOck levererades den fel :p Får åka en bit för att hämta den, men så får jag skylla mig själv som skrev in fel postnummer...!

Min kom också till posten nyss...ska man orka sig ut i kylan för att hämta den?

Lite kul kan det väl vara med en ny pryl :)

Oj min blixt ligger långt efter din:

30 nov kl 03:51 Göteborg, Försändelsen har sorterats

Hoppas det är klart tills jag åker hem.
Ett jäkla sorterande ;)

Annars är radio-lösningen bäst tycker jag (denna har jag oxo):
radio trigger

Det är billigt att handla från Hong Kong, dollarn är ju så låg.

Bilagor

• trigger.jpg
    trigger.jpg
    36.8 KB · Visningar: 279
Jag trodde de hade glömt att lägga med blixten i kartongen först...

Visst, den ska ju vara kompakt, men oj va liiiten den är!

Jag var bara tvungen att fota den tillsammans med min en av mina kära andra blixtar.

Tack vare storleken så passar den perfekt med min E-510!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar