Annons

Blixtsynktid för Canon 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa A

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag undrar vad blixtsynktiden är för 5D och om den har funktionen blixt på andra ridån.

Tack!

Ytterligare en fråga

Hur är det med garantin när man köper Canon-kameror utomlands. Jag har för mig att den bara gäller i det land kameran är köpt. Stämmer det?

Tack igen!

1/200-dels sekund är snabbaste normala. Med studioblixtar bör du inte använda snabbare än 1/125. Men de flesta Canonblixtar kan du använda snabbare tider än 1/200 i HS-läge, men då tappar du effekt.

Garantin gäller normalt per kontinent för kamerahus. Så man får skicka tillbaka kameran till butiken om man handlar utanför Europa.

froderberg skrev:
Garantin gäller normalt per kontinent för kamerahus. Så man får skicka tillbaka kameran till butiken om man handlar utanför Europa.

Så en kamera köpt i UK fungerar att lämna in här i Sverige (dvs, garantin gäller)?

Den har synk på andra ridån. Om du inte kan ställa in det på blixten så kan du göra det under "Egen programering C.Fn" och sedan är det fuktion nummer 15.

I min mening är synk på andra ridån överreklamerat. De räcker oftast med lång slutartid. Men synk på andra ridån förlorar man tajmingen som man har med synk på första.

Tack för att du tog dig tid att svara på mina frågor!

Det är möjligt att det är överreklamerat men jag vill att möjligheten ska finnas!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar