Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Blixtsynksladd till Leica
- Trådstartare abethecat
- Start datum
abethecat
Medlem
Hm, tror jag slängde ett antal sådana nyligen... :-(
Om jag har någon kvar kan du få den, ska kolla och återkommer...
Om du tänker slänga fler Leica-saker, skicka dem till mig istället, har fortfarande plats i förrådet ;-) Hoppas att du hittar en kabel!
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Funderar på vilken synkroniseringssladd som passar från en Leica M2 till en Metz 45 CT-3? Tacksam för tips!
Har du kollat med någon fotohandlare som har existerat några decennier om de möjligen har en adapter mellan Leicas "egna" blixtkontakt och den "vanliga". Det är ju en liten plugg att trycka fast i kamerans blixtkontakt och som sedan sticker ut ett par millimeter där synksladden sedan ansluts.
abethecat
Medlem
Har du kollat med någon fotohandlare som har existerat några decennier om de möjligen har en adapter mellan Leicas "egna" blixtkontakt och den "vanliga". Det är ju en liten plugg att trycka fast i kamerans blixtkontakt och som sedan sticker ut ett par millimeter där synksladden sedan ansluts.
Tack för tipset "Torparfarsan"!
Har fått tag i sådan och det fungerar, men ju fler skarvar desto större risk att det blir fel. Vill helst ha en som är gjord i ett stycke.
Urr
Aktiv medlem
Tack för tipset "Torparfarsan"!
Har fått tag i sådan och det fungerar, men ju fler skarvar desto större risk att det blir fel. Vill helst ha en som är gjord i ett stycke.
Jag har en adapter som är utskjutande från kamerahuset. Finns det möjligen en sådan som inte "sticker ut"?