Esjo
Aktiv medlem
Jag försöker inte bevisa något heller längre det har en treåring redan har bevisat före mig!![]()
Jo just det ja! Det är bevisat för DIG!
Jag fotar både analogt och digitalt. Det finns ingen "bli bra" knapp på någon av kamerorna.. Att det analoga arbetsflödet passar dig som handen i handsken det är helt Ok! Önskar ibland själv att jag hade tid att arbeta mer analogt än jag gör. Det jag opponerar mig emot är att du omintetgör den talang och det arbete som duktiga, talangfulla fotografer gör, bara för att dom väljer att arbeta digitalt. Du sätter dig över alla digitalfotografer och menar att ditt är bättre, helt och hållet bara för att du valt en annan teknik. Jag tänker tom. påstå att det finns fotografer som är mer talangfull, mer hängivna, mer arbetsvilliga och allt genom duktigare än dig. Trots att dom arbetar digitalt. Med det inte sagt att du saknar talang...
Dom olika teknikerna har olika för och nackdelar, olika arbetsflöden och olika utrustning. Den som håller i kameran är ändå den som skapar bilden. Kameran är bara ett verktyg. Där vissa använder spade använder andra en skyffel...