Johan Carlström
Aktiv medlem
Jag hur blev det me den saken eg?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
froderberg skrev:
5D finns ju... Det är ju den 3D som folk spekulerat i och motsvarar Eos 3 i det analoga programmet.
stef-n skrev:
Hade 5D haft 7 bilder per sekund med batterigrepp så hade jag nog kunnat tänkt mig en sådan iallafall.
froderberg skrev:
5D finns ju... Det är ju den 3D som folk spekulerat i och motsvarar Eos 3 i det analoga programmet.
LeadHead skrev:
Nja... Snarare är den väl just en 5D, dvs. motsvarande den gamla 5D.
Nu har jag visserligen inte ens hållit i en 5D men jag stör mig ändå på att man bygger en trettiotusenkronorskamera som hanteringsmässigt och tätningsmässigt motsvarar en analog kamera för dryga 5000 kr (EOS 33). Kanske något upphottad men ändå.
Varför inte lägga på det lilla extra som en bättre tätning skulle kosta, det kan väl inte handla om så mycket pengar?
Varför det där dumma programmhjulet istället för 1/3-seriens tre knappar med kombinationsfuktioner?
froderberg skrev:
FEL-knappen, var är den???
LeadHead skrev:
Just ja, den borde jag ju ha kommit ihåg, van 5D-bashare som jag är... ;-)
froderberg skrev:
jag saknar assist-knappen också. Fanns ju på 10D.
BoJohan skrev:
Eftersom jag har en 10D (visserligen rätt nyinskaffad) borde jag väl veta, men vilken är assist-knappen? Den för att hoppa till förinställd fokuspunkt?
froderberg skrev:
Jepp, eller vad du nu programmerar den till att göra.
BoJohan skrev:
Ah, ska genast kolla vad det finns för möjligheter!