Annons

Bleka färger i PS...

Produkter
(logga in för att koppla)
Okej.

Jag använder som sagt ett tillägg, ett enkelt GUI för dessa inställningar. Det är där jag angett var min skärmprofil finns, därför som den ligger som anpassad eller user set. Nu har jag plockat bort sökvägen och nu ligger den som standard och sökvägen (värde) är tom.

Jag har testat att ha 'color_management.mode' både på 1 och 2 men det fungerar ändå inte.

Min 'color_management.rendering_intent står på 0, är det rätt?

Mitt OS hittar och använder min skärmprofil. Det märks tydligt bl a eftersom profilen "tappas" om jag haft datorn i standby-läge eller om jag kopplar in TVn.

Det verkar mer troligt att ni har något annat felinställt i er färghantering än att FF inte skulle fungera på just era system. Har ni kalibrerat era skärmar och skärmprofilen laddas av operativsystemet på korrekt sätt, så använder FF den profilen, på samma sätt som Lightroom och Photoshop.

Jag förstår inte var problemet kan vara. Känns så skumt att det plötsligt fungerade med version 3.0. Vad kan jag ha gjort för fel i färghanteringen?

nä men vänta nu...
testade Lars länk http://www.color.org/version4html.xalter
I firefox så får jag "The system supports ICC version 2 profiles only "
Testade även i IE och då blir resultatet "The system does not support these ICC profiles"

Nu blir jag riktigt förbryllad... är det så att ff trots allt färghanterar?? Varför skiljer sig i så fall bilderna så markant från PS/LR?

Och igen, när jag installerade ff 3.0 så fick jag färger som överensstämde men PS/LR.

Tänkte bifoga en bild för att visa hur det ser ut men det funkar inte. När jag öppnar den övermättade bilden i PS ser den ju bra ut. Testade att ta en skärmdump på den övermättade och sen klistra in i PS men även då blir den bättre. Inte så som den ska se ut men betydligt mer dämpade färger iaf.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar