Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Blanka bakgrunder
- Trådstartare The Tor
- Start datum
matlep
Aktiv medlem
Jag skulle vilja få fram den här effekten på några produktbilder men vill inte köpa ett bord utan ett "papper". Ett platsark eller liknande som man alltså kan ha produkten stående på men också ha som bakgrund. Helst i A5-storlek.
Någon som vet var man kan hitta det?
Gå till en Konstnärsaffär eller en glasmästare och köp en glasskiva eller en spillbit plexiglas. Mitt råd är dock att köpa en större bit än a5 även om du skall fota små objekt, eftersom kanterna syns beroende på hur du ljusätter.
tobias.e
Aktiv medlem
Men både vanligt glas och plexiglas är för hårt för att böja. Jag vill alltså ha samma styvhet som ett vanligt papper ungefär, fast i reflekterande material.
en del konstmaterials och pappershandlare kan ha sånt. Inex i göteborg (vid hjalmars hjörnes plats, heter det väl där vid gamle port) har nog vad du letar efter. kanske Panduro också?
Men som många andra sagt, köp en större bit. A% är väldigt litet även för små objekt. Det är trist om man är helt låst vid en speciell vinkel för att inte få med kanterna.
ArneB
Aktiv medlem
Men både vanligt glas och plexiglas är för hårt för att böja. Jag vill alltså ha samma styvhet som ett vanligt papper ungefär, fast i reflekterande material.
Kan OH-ark duga?
matlep
Aktiv medlem
Fast vill du verkligen ha ett reflekterande material bakom produkten? Risken för oönskade ljusblänk och att du ser dig själv i reflektionen blir väl större?
Rommel
Avslutat medlemskap
Tror det är enklare att använda dig av photoshop för den här effekten!
Nu när jag tittar på bilden så är spegelbilden nog sannolikt gjprd i Photoshop. Titta på klockan och/eller lägg din klocka som på bilden. Uret lär peka snett upp från bordet och då blir spegelbilden inte som på bilden.
/Rommél
Nu när jag tittar på bilden så är spegelbilden nog sannolikt gjprd i Photoshop. Titta på klockan och/eller lägg din klocka som på bilden. Uret lär peka snett upp från bordet och då blir spegelbilden inte som på bilden.
/Rommél
The Tor
Aktiv medlem
Du har nog rätt. Det räcker nog med att underlaget är blankt och så har man vanligt papper eller tyg som bakgrund. Bakgrunden är ju ändå oskarp.Fast vill du verkligen ha ett reflekterande material bakom produkten? Risken för oönskade ljusblänk och att du ser dig själv i reflektionen blir väl större?
Det är jag som blandar ihop det - det är A3 jag menar.Men som många andra sagt, köp en större bit.
Photoshop vill jag bara använda för det som jag inte kan uppnå i kameran. Sedan skulle jag bli väldigt förvånad om Kaffebrus säljer varor där själva effekten med varan är fejkad.Tror det är enklare att använda dig av photoshop för den här effekten!
Nu när jag tittar på bilden så är spegelbilden nog sannolikt gjprd i Photoshop.
dbpetrol
Ny medlem
Tror det är enklare att använda dig av photoshop för den här effekten!
/Rommél
Skojar du? Jag tror absolut att det är en klocka fotad på ett speglande underlag. Uret pekar ju snett upp (om jag förstår dig rätt) titta bara på att det är en vinkel mellan uret och reflektionen.
Det verkar onödigt knepigt att göra det i photoshop. Reflektionen är ser ju inte likadan ut som själva klockan, det går alltså inte bara att spegelvända bilden för att skapa effekten i photoshop. (titta på armbandet till vänster i bilden)
matlep
Aktiv medlem
Skojar du? Jag tror absolut att det är en klocka fotad på ett speglande underlag. Uret pekar ju snett upp (om jag förstår dig rätt) titta bara på att det är en vinkel mellan uret och reflektionen.
Det verkar onödigt knepigt att göra det i photoshop. Reflektionen är ser ju inte likadan ut som själva klockan, det går alltså inte bara att spegelvända bilden för att skapa effekten i photoshop. (titta på armbandet till vänster i bilden)
Precis den är inte gjord i PS den är fotad på ett reflektivt underlag, titta på alla bilderna till produkten: http://www.kaffebrus.com/productimages.php?iProductId=346&sShow=all
Rommel
Avslutat medlemskap
Ni har rätt. Backar på frågan!
Svart papper + OH. Limma lite på sidorna.
Eller laminerat svart papper?
Metallpapper
http://www.artistica.nu/default.asp?/lista3.asp?id=572~main
http://www.lilon.se/specialpapper-c-210_468.html
/Rommél
Svart papper + OH. Limma lite på sidorna.
Eller laminerat svart papper?
Metallpapper
http://www.artistica.nu/default.asp?/lista3.asp?id=572~main
http://www.lilon.se/specialpapper-c-210_468.html
/Rommél
Senast ändrad:
Eeros
Aktiv medlem
Någon som vet var man kan hitta det?
För ett par år sedan åkte jag runt hos glasmästare och skyltmakare här i trakten och frågade om de inte hade någon mjölkfärgd, samt en vit och en svart skiva av töjbart blank plast/plexi/ngt dylikt, som man kunde köpa. Jo visst hade de det, men de ville ha typ 800 kr/kvm. Och det var innan priset på olja skenade iväg. Har inte en aning om vad de kostar idag.
The Tor
Aktiv medlem
Freddie
Aktiv medlem
qrok
Medlem
man kan köpa plexi på K-rauta, det är relativt lätt att böja om man bara värmer det först.. en varmluftspistol och en bordskant räcker långt, men det är väl kanske inte så smidigt om man ska böja olika varje gång. köpte en transparant platta med måtten 150*75 cm 1 mm tjock för 75 spänn. vet inte om det finns vit..