Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Black Friday - vad kommer Canon att rea?
- Trådstartare bach7617
- Start datum
fotobollfoto
Aktiv medlem
Jag hoppas på halva priset på EF 400/2.8 L
jonas18z
Avslutat medlemskap
Kolla tillbaka och canon hade i princip Canon M på rea och lite annat "skrot" men kanske kommer amazon.se dra till med något nu detta år.
Är ju dock ett riktigt dåligt år för många så inte läge att investera massa nya prylar men däremot tror jag man kan göra fynd på beg då många kommer på och sälja saker de inte använder eller behöver eller kanske ännu värre konkurs.
Är ju dock ett riktigt dåligt år för många så inte läge att investera massa nya prylar men däremot tror jag man kan göra fynd på beg då många kommer på och sälja saker de inte använder eller behöver eller kanske ännu värre konkurs.
martley
Aktiv medlem
Det verkar som att luften gått ur Black Friday i år på grund av pandemin.
Gick in på Elgigantens hemsida, och hittar inte en enda fotorelaterad pryl på realistan, annat är några kameror med "medlemspris". På några större fotorelaterade återförsäljares hemsidor jag kollade på så nämns inte ens "Black Friday". och de enda rabatter som finns är några av de större kameratillverkarnas cachback-program. Canon nämner inget om Black Friday på sin sida heller. Det verkar som att många helt enkelt lagt ned rean.
Gick in på Elgigantens hemsida, och hittar inte en enda fotorelaterad pryl på realistan, annat är några kameror med "medlemspris". På några större fotorelaterade återförsäljares hemsidor jag kollade på så nämns inte ens "Black Friday". och de enda rabatter som finns är några av de större kameratillverkarnas cachback-program. Canon nämner inget om Black Friday på sin sida heller. Det verkar som att många helt enkelt lagt ned rean.
Håkan_S
Aktiv medlem
Beror troligtvis på att Black Friday är nästa fredag. Den 27/11.Det verkar som att luften gått ur Black Friday i år på grund av pandemin.
...
På några större fotorelaterade återförsäljares hemsidor jag kollade på så nämns inte ens "Black Friday".
martley
Aktiv medlem
Så är det nog, men det är ett ganska luddigt begrepp ang. datumet. Elgiganten HAR Black Friday redan idag den 20:e, men de har kanske black week... Men det var i alla fall Elgiganten kampanjer som fick mig att tro att det var nu.Beror troligtvis på att Black Friday är nästa fredag. Den 27/11.
Simon Karlsson
Aktiv medlem
Black Friday reor på fotosaker har helt klart mattats ut senaste åren efter att ha varit rätt galen ett tag runt 2016-2017... Förra året var det inte mycket som stack ut från "ordinarie" kampanjer (tycker jag)...
Men nåt dyker väl upp och det ska bli kul att se hur det blir...
Men nåt dyker väl upp och det ska bli kul att se hur det blir...
acke
Avslutat medlemskap
Svarta fredagen är ju en bluff från första början. Såvitt jag vet finns det inga bevis för att svarta fredagen generellt är billigare än andra kampanjer under året. Visst, har man tur så kan man hitta något, men jag har svårt för haussen. Det blir för hysteriskt, helt enkelt.
bach7617
Aktiv medlem
Det låter ju mer som fredagen den 13:e !! ;-)Hej, hade inte Cyber rea på begagnat under några timmar fram till klockan 15 förra året? Jag missade att klicka på KÖP med någon minut så jag fick ingen rabatt men köpte ändå!!!
hbengtsson
Aktiv medlem
Existerar ens reor nuförtiden? Min känsla är att det mest handlar om några fåtal utvalda lockprodukter (som ofta är slut) och sedan är butiken fylld med en tillfällig batch till "halva priset" som ingen kan nosa upp på prisjakt. Har iofs aldrig handlat på Black Friday så det kanske är annorlunda där.
Köpte en diskmaskin för ett tag sedan. Nedsatt 4000 kr från ordinarie pris. Efter installation och några provdiskningar så märkte vi snabbt att den inte var värd ett öre mer än reapriset. Jag följde prisutvecklingen på den modellen och märkte ett mönster. Den gick på rea en månad. Sedan tillbaka till ordinariepris ett par veckor. Sedan rea igen....och tillbaka.
Köpte en diskmaskin för ett tag sedan. Nedsatt 4000 kr från ordinarie pris. Efter installation och några provdiskningar så märkte vi snabbt att den inte var värd ett öre mer än reapriset. Jag följde prisutvecklingen på den modellen och märkte ett mönster. Den gick på rea en månad. Sedan tillbaka till ordinariepris ett par veckor. Sedan rea igen....och tillbaka.
Tony johansson
Aktiv medlem
Ni som är prismedvetna konsumenter kollar naturligtvis upp priset på det tilltänkta inköpet innan Black Friday så att ni vet om butikerna trixar med prissättningen. Det har ju tidigare visat sig att dom höjer priserna innan Black Friday, för att sedan sänka i samband med Black friday, för att få det att se ut som att man kan göra ett kap .
Tony johansson
Aktiv medlem
Jupp, är medveten om det, men jag ville bara höja en varningens flagg för presumtiva spekulanter.Man brukar kunna se prishistorik på prisjakt.
fotobollfoto
Aktiv medlem
Fenomenen som beskrivs är ingalunda unikt för black friday. Ta bara den årliga bokrean som exempel. Pallvis med böcker köps in och ”reas” ut i butiker som knappt säljer böcker annars.
En lokal klädbutik här hemma i staden gick i konkurs. En förvaltare tog över och körde ”konkursutförsäljning”. Den pågick sedan i flera veckor, och varje dag fylldes butiken med nya varor som aldrig funnits i den ursprungliga butikens sortiment.
Men ett bra pris på EF 400/2.8 L skulle sitta fint om det så var på bensinmacken.
En lokal klädbutik här hemma i staden gick i konkurs. En förvaltare tog över och körde ”konkursutförsäljning”. Den pågick sedan i flera veckor, och varje dag fylldes butiken med nya varor som aldrig funnits i den ursprungliga butikens sortiment.
Men ett bra pris på EF 400/2.8 L skulle sitta fint om det så var på bensinmacken.
PMD
Aktiv medlem
Jag brukar sällan köpa något bara för att det är på rea (men det har hänt). Jag tycker att det är bättre att köpa det man villhöver när man villhöver det. Om det är en tämligen dyr grunka så brukar jag dra på det ett tag för att se om priset tillfälligt sänks nånstans.
Det är visserligen skoj med nya prylar (speciellt om man fick dem billigt :–) men nyhetens behag försvinner ganska snabbt och sen blir det bara ännu mer trångt i skåp och lådor.
Det är visserligen skoj med nya prylar (speciellt om man fick dem billigt :–) men nyhetens behag försvinner ganska snabbt och sen blir det bara ännu mer trångt i skåp och lådor.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Om jag får gissa skulle jag tro att det blir lite rea på Canon R, RP, 6D II och 5D IV. Tror inte på någon rea på de nya heta R5,6, men däremot kan det ju vara så att Canon vill få över folk till systemet och lockar med paket med objektiv med extra rabatt vid köp.
Sedan brukar det vara 10-15% på t ex Sigma och Tamron. Men Black Weekend är inte förrän nästa helg.
Sedan brukar det vara 10-15% på t ex Sigma och Tamron. Men Black Weekend är inte förrän nästa helg.
M7_21
Aktiv medlem
Läste detta i Aftonbladet idag.Svarta fredagen är ju en bluff från första början. Såvitt jag vet finns det inga bevis för att svarta fredagen generellt är billigare än andra kampanjer under året. Visst, har man tur så kan man hitta något, men jag har svårt för haussen. Det blir för hysteriskt, helt enkelt.
Så här bluffar butikerna inför Black Friday
Siffrorna visar: Många höjer priserna inför den stora rean
www.aftonbladet.se
acke
Avslutat medlemskap
Ja, det stämmer bra med mina erfarenheter. Jag har ett antal produkter under prisbevakning hos prisjakt. Idag kom de första aviseringarna om prissänkningar. Men det är inte alls några sensationella priser, produkterna har sålts till samma pris flera gånger tidigare i år.Läste detta i Aftonbladet idag.
Så här bluffar butikerna inför Black Friday
Siffrorna visar: Många höjer priserna inför den stora reanwww.aftonbladet.se
fotobollfoto
Aktiv medlem
Man kanske kan hitta skåp på rean också.Jag brukar sällan köpa något bara för att det är på rea (men det har hänt). Jag tycker att det är bättre att köpa det man villhöver när man villhöver det. Om det är en tämligen dyr grunka så brukar jag dra på det ett tag för att se om priset tillfälligt sänks nånstans.