Annons

Blåsning på G?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er allesammans!

Vet ej i vilken forumdel jag skall posta det här i men denna tråd gällande köp osv. känns mest naturlig.

Nu till min fundering.

Det är så att jag skall sälja av en glugg som jag lagt ut på annons lite här och där. Jag har fått ett svar nu kort efteråt men blir YTTERST MISSTÄNKSAM när jag läser mailet, så här står det i mailet:

Hello dear,
i am from London UK and i work for nurses with out boundary in London,
i want to buy this lens to my pastor whom travel to west Africa
Nigeria for an Educational programme.

I was introduced to this website by a Swedish doctor who work in the
same hospital with me, i want to know if you can ship international?
If yes i will pay you via bank transfer or paypal please get back to
me so the i can transfer the money to you ok

Regards
Rene

Detta känns som ett självklart nigeriabrev och en fullständig blåsning. Nu till mina två frågor.

1. Är det någon som fått samma typ av brev när det gäller försäljning av dyrare utrustning?

2. Om jag nu skulle kunna tänka mig att sälja till den här personen, är Paypal ett riktigt säkert sätt att överföra pengar med (jag kommer NATURLIGTVIS kräva förskottsbetalning)?

3. Borde jag strunta fullständigt i denna person då det skriker blåsning om det hela?

Flytta gärna min tråd om jag lagt den i fel forumdel.

Over and out

/Marcus
 
Ofta är det väl så att det är en tredje person som blir ordentligt blåst. Du får dina pengar, säljaren får varan, men en tredje person tror att han köper något från säljaren men betalar till dig. Han blir utan både pengar och vara och du blir anklagad för att ha sålt något utan att skicka varan.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.