Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bländare 2,8 "allt i ett kamera"
- Trådstartare Pamsan
- Start datum
latex
Aktiv medlem
dumbo skrev:
Det finns väl enstaka modeller som har lite större. Pro1 har ju 2.4 i vidaste läget tex, men några f/1.8 eller så har iaf inte jag sett (någon får gärna visa om det finns).
Har heller alldrig sett en zoom lins med 28-200 1.8 hehe.. Jag vet vilken lins du syftar på, när man har en fast lins tex 50mm behöver man inte kompromissa lika mycket.
Sågade sönder min Pro 1 i påskhelgen...
Bilagor
latex
Aktiv medlem
Estethia skrev:
är det så att det inte finns någon som helst digikompakt som har större bländare än 2.8?
det kanske inte funkar ändå?
för mycket vidvinkel och för liten sensor kanske?
Sony 828 har 28 - 200 mm F2.0 - F2.8
Men sony´s Carl Zeiss T* lins har väldigt mycket problem med chromatic aberrations (kommer ej på vad det heter på svenska)
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/page16.asp
PerFogelberg
Aktiv medlem
Christer: Kromatisk aberration
PerFogelberg
Aktiv medlem
Varför inte en liten systemkamera. Till hösten kommer det nya roliga objektiv. 14-35/2,0 och 35-100/2,0. Kameran har en bildvinkelfaktor på 2 ggr.
Olympus E-300
Olympus E-300
Gatufoten
Aktiv medlem
Estethia skrev:
är det så att det inte finns någon som helst digikompakt som har större bländare än 2.8?
det kanske inte funkar ändå?
för mycket vidvinkel och för liten sensor kanske?
??? Jag nämner ju en i tidigare inlägg. Sen finns Panasonic, Leica och som sagt Sony. 2,0 allihopa.
Sen vette sjutton vad som är kompakt. "Allt i ett" är inte så dumt begrepp
PerFogelberg
Aktiv medlem
latex
Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
8889 kronor kostar ett paket med två objektiv på cyberphoto. Det ska tydligen finnas ett test i ett av de senare numren av tidningen Allt om digitalfoto.
Det paketet verkar vara ett vettigt val om man är sugen på en olympus.
Fast det blir förmodlingen ett helt annat pris på de nämnda objektiven med F2.0?
Det verkar inte finnas mycket objektiv att välja mellan om man väljer olympus.
Nu när 350d finns ute tror jag att e300 kommer att få det tufft.
dl_4711
Aktiv medlem
dumbo skrev:
Det finns väl enstaka modeller som har lite större. Pro1 har ju 2.4 i vidaste läget tex, men några f/1.8 eller så har iaf inte jag sett (någon får gärna visa om det finns).
Olympus 5050 har f/1.8. Det finns kanske fler?