Annons

Bländare 2,8 "allt i ett kamera"

Produkter
(logga in för att koppla)
är det så att det inte finns någon som helst digikompakt som har större bländare än 2.8?
det kanske inte funkar ändå?
för mycket vidvinkel och för liten sensor kanske?
 
Det finns väl enstaka modeller som har lite större. Pro1 har ju 2.4 i vidaste läget tex, men några f/1.8 eller så har iaf inte jag sett (någon får gärna visa om det finns).
 
dumbo skrev:
Det finns väl enstaka modeller som har lite större. Pro1 har ju 2.4 i vidaste läget tex, men några f/1.8 eller så har iaf inte jag sett (någon får gärna visa om det finns).

Har heller alldrig sett en zoom lins med 28-200 1.8 hehe.. Jag vet vilken lins du syftar på, när man har en fast lins tex 50mm behöver man inte kompromissa lika mycket.

Sågade sönder min Pro 1 i påskhelgen...
 

Bilagor

  • pro1_cut_through1.jpg
    pro1_cut_through1.jpg
    43 KB · Visningar: 163
Estethia skrev:
är det så att det inte finns någon som helst digikompakt som har större bländare än 2.8?
det kanske inte funkar ändå?
för mycket vidvinkel och för liten sensor kanske?

??? Jag nämner ju en i tidigare inlägg. Sen finns Panasonic, Leica och som sagt Sony. 2,0 allihopa.

Sen vette sjutton vad som är kompakt. "Allt i ett" är inte så dumt begrepp
 
Per Fogelberg; 35-100/2,0 objektivet låter ju kul till makro, men det är väl super dyrt?

Plånboken är inte så välmatad...den är ganska tunn...
 
8889 kronor kostar ett paket med två objektiv på cyberphoto. Det ska tydligen finnas ett test i ett av de senare numren av tidningen Allt om digitalfoto.
 
PerFogelberg skrev:
8889 kronor kostar ett paket med två objektiv på cyberphoto. Det ska tydligen finnas ett test i ett av de senare numren av tidningen Allt om digitalfoto.

Det paketet verkar vara ett vettigt val om man är sugen på en olympus.

Fast det blir förmodlingen ett helt annat pris på de nämnda objektiven med F2.0?

Det verkar inte finnas mycket objektiv att välja mellan om man väljer olympus.

Nu när 350d finns ute tror jag att e300 kommer att få det tufft.
 
dumbo skrev:
Det finns väl enstaka modeller som har lite större. Pro1 har ju 2.4 i vidaste läget tex, men några f/1.8 eller så har iaf inte jag sett (någon får gärna visa om det finns).

Olympus 5050 har f/1.8. Det finns kanske fler?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.