Annons

Bläck på lösvikt.

Produkter
(logga in för att koppla)

kobolt

Medlem
Hittade i våras en svensk tillverkare av bläck till bläckstråleskrivare på nätet. Undrar om det inte var en länk från fotosidan.se. Det fanns en hel del info om hur man fyller på bläck i gamla patroner men också refillbara patroner att köpa till olika skrivare.

Nu har jag tydligen missat att spara sidan och hittar den inte igen. Är det någon som känner till något som kan hjälpa mig ?

Nej, det var inte cheapink. Men jag vill minnas att namnet var knepigt kanske någon just någon förkortning på engelska.

Man tillverkade och sålde eget bläck för påfyllnad i gamla patroner eller de egna påfyllbara patronerna. Det hela verkade mycket seriöst och man sålde bläck av olika klasser för olika ändamål bl a av dokument- och foto-kvalitet.

Men tack för försöket.

Får se om någon annan kommer på något ?

Har tyvärr inte testat något "lösbläck".
Skulle gärna göra det då skrivaren för närvarande bara står och torkar ihop pga de totalt katastrofala priserna på orginalbläck.

Jag har slutat helt att skriva ut bilder på min HP skrivare, jag skriver bara ut text och kontaktkartor. Därför tog jag beslutet att köpa påfyllnadsflaskor hos Lidl, strax över 100:- för bläck som räcker i evigheter. Hur har det gått! Jodå jag har fyllt på massor av gånger och skrivaren funkar perfekt. Jag märker ingen skillnad mot HPs original.

Jag hade ju tänkt köpa en ny skrivare men ville kolla upp det här med refillbläck först. Tänkte satsa på en Canon för A3, Pixma pro 8000, 9000 eller 9500 tror jag dom heter.

Efter att ha kollat leverantörerna i forumet kanske jag måste gå en runda till med Epsons maskiner. Där är ju skrivarhuvud och bläckpatron åtskilda samtidigt som droppstorleken är mindre. Undrar just om det stämmer eller om Canon kommit ifatt ?

Någon som har synpunkter ?

Tack för den respons som varit. Nu är jag på spåret igen.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto