Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Biologisk bildgåta
- Trådstartare aake
- Start datum
Graylingman
Aktiv medlem
AAke 26 = Blåbär
//A
//A
aake
Aktiv medlem
Facit aake 27
Djurparksdjur. Brunbjörn som fiskar upp och undersöker bottenfaunan i detta hällkar; kanske en del läckra bladfotingar att hoppas på?
Tråden kanske sakta somnar in? I vilket fall åker jag till fjällen med målsättningen att hålla efter rödingbestånden (för att minska risken att tusenbrödrabestånd utvecklas).
Åter nästa vecka. Vill någon hålla bollen rullande?/Åke
Djurparksdjur. Brunbjörn som fiskar upp och undersöker bottenfaunan i detta hällkar; kanske en del läckra bladfotingar att hoppas på?
Tråden kanske sakta somnar in? I vilket fall åker jag till fjällen med målsättningen att hålla efter rödingbestånden (för att minska risken att tusenbrödrabestånd utvecklas).
Åter nästa vecka. Vill någon hålla bollen rullande?/Åke
Bilagor
Lars-Olof Arvids
Aktiv medlem
Amaira, kul att hitta dig här också! Håll gärna bollen rullande så att jag också får vara med och gissa!
Olle
Olle
Krister_Hall
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Storskrak?
amaira
Aktiv medlem
Re: vad är detta
Haha! Rolig bild och rolig fråga.
(nä, jag kan inte svaret)
för att gissa på något gissar jag på svan
Nu ser det ut som om halsen är tjockare och på väg att övergå i ett huvud, redan så fort vattenytan döljer fortsättningen, men jag provar med svan i alla fall. (årsunge såklart, eftersom den inte är vit)
Tonyeagle skrev:
Här kommer en kluring för alla fågelfreaks.(såg 10 stycken i dag!
Haha! Rolig bild och rolig fråga.
(nä, jag kan inte svaret)
för att gissa på något gissar jag på svan
Nu ser det ut som om halsen är tjockare och på väg att övergå i ett huvud, redan så fort vattenytan döljer fortsättningen, men jag provar med svan i alla fall. (årsunge såklart, eftersom den inte är vit)
Stadan
Aktiv medlem
Smådopping?Tonyeagle skrev:
gujo
Aktiv medlem
Sjöorre.
Tonyeagle skrev:
Sjöorre.
Garp
Medlem
Bent C. skrev:
Inte så tokigt. En broms är det i varje fall, jag vet faktiskt inte vilken bromsart det är, men broms är godkänt. Jag skulle fortfarande gärna ha något förslag till varför de är så mönstrade i/på ögonen?
Här är hela bromsen:
Det är troligen en Chrysops relictus. Typiska ögon/antenner för släktet Chrysops (som i folkmun brukar kallas blindbromsar eller blindingar). De bruna skenbenen antyder att det är C. relictus, men det ska visst finns ngn sydsvensk art med bruna skenben också som jag inte har riktigt koll på. Är den fotad i Umeå är det med all säkerhet relictus!