Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Biologisk bildgåta
- Trådstartare aake
- Start datum
Stadan
Aktiv medlem
Ja, den är faktiskt knepig. Släktet Orchis funderade jag först på, men vilken? Troligen inte en nordisk art. I sydosteuropa finns fler arter. Får gräva djupare i biblioteket. Det som är konstigt är avsaknad av sporre och en mycket skum läpp (tvådelad?). Kanske är det inte ens en Orchis?WFS) (Graylingman skrev:
Min tvåa då, Staffan? Den borde du kunna ta!
//A
Edit: Etta menar jag såklart!
Graylingman
Aktiv medlem
Re: Anders 4
Liten igelkottspinnare var mitt i prick!
//Anders
aake skrev:
Funderade även jag på björnspinnare men fann ingen som stämmmer ssk väl. Liten igelkottsspinnare stämmer någorlunda i färgerna, men tveksamt vad gäller antennerna.
Skrämmande mycket som flyger omkring på nätterna..../Åke
Liten igelkottspinnare var mitt i prick!
//Anders
Bilagor
Graylingman
Aktiv medlem
Stadan skrev:
Ja, den är faktiskt knepig. Släktet Orchis funderade jag först på, men vilken? Troligen inte en nordisk art. I sydosteuropa finns fler arter. Får gräva djupare i biblioteket. Det som är konstigt är avsaknad av sporre och en mycket skum läpp (tvådelad?). Kanske är det inte ens en Orchis?
Nej, det är ingen Orchis. Och det är en nordisk art.
Fast det är klart... den är ganska liten och oansenlig...
//Anders
Platypus
Aktiv medlem
Bent C. skrev:
OK, här kommer hela djuret. Ett av de coolaste akvatiska djuren i Sverige. De finns vad jag vet nästan bara i fisktomma sjöar och simmar runt o ch liknar minidolksvansar. De tillhör gruppen bladfotingar (Branchiopoder). Detta är Lepidurus arcticus, fotad vid en liten tjärn i Hemavanfjällen. Bilden gör inte coolheten rättvisa!
Vilket fantasktiskt djur!! Hur stort/litet är det egentligen? Kan man hitta det i Skåne månntro?
Graylingman
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Ringblomma??????
//A
//A
Graylingman
Aktiv medlem
Solros då???
//A
//A