Annons

Billigt och bra lab. i sthlm

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasBjörne

Aktiv medlem
Ett bra och billigt lab i sthlm sökes! Det viktigaste är att negativen blir bra.. Papperskopiorna bryr jag mig inte så mkt om.

Eller är det helt enkelt så att kvaliten på neg.en är ungefär samma på alla medelmåttiga labb?
 
Crimson Färglabb är i mina ögon mycket bra val. Levererar precis vilka önskemål som helst. Går att prova en "provfulle" för 100-lappen då allt de erbjuder följer med, bl.a. en uppsättning råkopior(8x12) & daxkopior(10x15).
 
Bojkott!

Kanske fel forum men ändå...

Jag har varit en trogen "Crimsonanhängare" efter att ha lämnat in ett gäng rullar där och var jättenöjd. Propagerade varmt för dem till alla och envar.

Nu skickade jag min tjej dit med 6 rullar tagna på ett bröllop och expediten behandlade henne minst sagt dåligt. Fick nästan skäll för att hon inte visste vilka som var färg och svartvita med mera. (Anser själv att det framgår tydligt av rullarna och att man kan hjälpa de som inte fotar med att separera dem som expedit.)

Tjejen tog dessutom telefon vid ett par tillfällen mellan det att min tjej försökte förklara det jag sagt att jag ville ha.
(nu snackar vi "samtal med farmor som man inte träffat på flera år"-längd på samtalen.)

Kommer ALDRIG MER att lämna till Crimson. Nu är det Prolabbet som gäller. Bler riktigt förbannad när jag hörde om bemötandet och tänkte ringa och skälla ut dem men gjorde det inte av rädsla att det skulle bli något "oförklarligt fel vid framkallningen".

Nä, aldrig mer Crimson.

/Henke :(
 
Jag måste hålla med Henrik en aning. Jag var där för första gången idag och bemötandet var VÄLDIGT neutralt. Jag kände inte till deras rutiner, därför var jag tvungen att fråga en del hur jag skulle skriva på "beställningspåsen". Bara en sådan sak...borde inte hon skrivit på "påsen", det skall väl inte jag göra? Hon ska ju ta emot beställningen =I Annars så räcker det ju med en lapp på disken med beskrivning av hur man gör, så kan dom ju spara in på en person...

Får se om jag anlitar dom igen... jag tycker överhuvudtaget att serviceattityden är trist på flera labb, som t.ex Diabolaget, Odenlabb och Crimson. Skall man vara proffs och etablerad fotograf för att man inte skall behöva bemötas som något katten släpat in?

Nä, charmkurs borde dom gå allihop! Är det någon här på fotosidan som jobbar på ett av dessa labb så kan den personen gärna förklara varför man skall behöva bemötas på ett sådant arrogant och nonchalant sätt? Kunderna lär ju anlita trevligare labb förr eller senare.

Ja, förlåt, nu höll jag mig inte till tråden riktigt. Men jag kom just från Crimson som sagt, och läste Henriks inlägg...

mvh Christer
 
Kul att höra att nån håller med! ;)

Men Jonas, vill du ha tag på ett bra labb kolla:
www.prolabbet.se

Vet inte om de är så billiga jämfört med andra.
Finns andra trådar om ämnet har jag sett förut.

/H =)
 
Jag måste göra en korrigering av mitt inlägg igår. Diabolaget har jag inget emot. Dom har alltid varit trevliga mot mig. Vet inte varför jag blandade in dom i det hela =I Men jag vet andra som inte gillar dom av någon anledning.

Prolabbet ska jag testa nästa gång. Fast dom ligger lite dumt till...

mvh Christer
 
Reportagefoto är jag väldigt nöjd med efter testat ett 10-tal alternativ i Stockholm.

Reportagefoto ger bra framkallning för ex ca 100 kr för en 36-rulle. Kanske är det nivån du söker?
 
Olof

Ja det låter bra.. Ska kolla upp dem.
Men är man ung som jag är det rätt mycket pengar om man ska framkalla flera rullar i månaden..

Det bästa vore om man kunde få samma kvalitet på negativen fasst för ett annat pris (papperskopiorna bryr jag mig inte om kvaliteten på så värst mycket.)
 
Jag brukar köra Diabolaget och bor inte ens i Sthlm. De brukar vara mycket tillmötesgående. Tyvärr måste jag dock säga att deras faktureringsrutiner inte är de bästa. Jag brukar få alla möjliga konstiga fakturor på andras grejer och ibland blir jag dubbelfakturerad. Men det brukar inte vara något problem att lösa. Bra jobb gör de i allafall.

Må solen skina på dina stigar

Niklas
 
Re: Olof

JonasBjörne skrev:
Ja det låter bra.. Ska kolla upp dem.
Men är man ung som jag är det rätt mycket pengar om man ska framkalla flera rullar i månaden..

Det bästa vore om man kunde få samma kvalitet på negativen fasst för ett annat pris (papperskopiorna bryr jag mig inte om kvaliteten på så värst mycket.)

Frågan om bra labb återkommer ofta på Fotosidan. Reportagefoto som jag själv använder får ofta den enade kritiken att de är bra.

Du frågade om bra och billigt fotolabb. Gissar att det är dyrare än OnOff du vill ha, kanske även dyrare än Kodak Express ombud. Reportagefoto ligger prismässigt med papperskopior lika eller strax över Kodak Express eller Fuji Express butiker.

Vad är dina krav på negativet? Vilken film använder du?
 
Olof Forsberg

Jag använder Fuji Reala. (men jag kommer testa andra filmsorter också)
Jag vill ha en bra kvalitet på negativen så att man kan göra bra scanningar. Och pappers kopiorna ska man bara ha för att få en "överblick".
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.