Annons

Billigare bläck i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

norris

Aktiv medlem
Efter att ha köpt en fotoskrivare (Epson 2100) börjar jag nu inse hur dyrt det är med bläck. Kollade för skojs skull in en amerikansk postorderfirma och fann att bläck var betydligt billigare där. Om man beställer till Sverige läggs förstås en massa avgifter på så det kanske inte lönar sig, men om man reser dit kan man kanske passa på.

Nu till min fråga. Skrivarna har andra beteckningar i USA, tex heter Epson 2100 istället 2200 i USA och Epson 950 heter 960. Jag noterade även att bläckpatronerna har andra beteckningar. Rimligtvis borde det ju endast vara strömförsörjningen som skiljer skrivarna åt och patronerna borde vara likadana. Är det någon som vet hur det förhåller sig? Det vore ju tråkigt om man köpte på sig en massa patroner som sen inte fungerar.

Mvh, Fredrik
 
Jag har också en 2100 och stoppade av misstag i fel patron, och då klagade den att patronen hade fel artikelnummer, eller vad det nu är för nuffra dom har som id. Exempelvis en Light Black heter T0347 och heter inte patronen det, så lär den klaga. Det gjorde den i alla fall när jag petade i en patron avsedd för en annan Epson skrivare. Patronen såg ut precis som som den riktiga. Så nåt kollade skrivaren ju...

Kan det vara ett av skälen till att dom döper om skrivarna så att man inte kan direktimportera billigare bläck tro???
 
Jag har något vagt minne av att Epson nyligen blev fällda i något EU-rättsligt sammanhang så att de inte får fortsätta med sina chippade patroner. De uppfattas som handelshinder.

Det påverkar ju inte USA-marknaden, så det kan finnas skäl att anta att det är skillnader på prylarna.

Vagt minne som sagt...
 
är bläcket samma i Epson 2100/2200

Passar bläckpatronerna från Epson 2200 i Epson 2100? Jag ställer frågan igen eftersom jag inte hittat något svar. Samma färg har olika art.nr. till 2100 resp. 2200. Man skulle kunna tänka sig att chippet i patronerna är olika.

Rolf H
 
Jag skulle inte råda någon att använda piratbläck. Sämre kvalitè på utskrifterna, men framförallt kan skrivaren ta skada ( Jag talar av egen erfarenhet....)

Mvh
Paulo
 
bläckläckage

En tanke bara...
Har ni provat att flyga med en bläckpänna? Pga tryckskillnaden kryper ibland bläcket ur pennan vilket är opraktiskt om man har pennan i t.ex. jackfickan... Jag är rädd för att samma problem kan inträffa när man fraktar bläckpatroner med flyg. Har inte varit med om detta dock.
Som sagt, en tanke bara!
 
Paulo skrev:
Jag skulle inte råda någon att använda piratbläck. Sämre kvalitè på utskrifterna, men framförallt kan skrivaren ta skada ( Jag talar av egen erfarenhet....)

Mvh
Paulo


Jag har tänkt att köpa originalbläck eftersom det är nästan halva priset på det i USA (med moms och skatt inräknad)

Hälsningar
Rolf
 
Paulo skrev:
Jag skulle inte råda någon att använda piratbläck. Sämre kvalitè på utskrifterna, men framförallt kan skrivaren ta skada ( Jag talar av egen erfarenhet....)

Mvh
Paulo

Vilken skada fick din skrivare när du använde "piratbläck"?
 
Inte jag, men skrivarhuvudena på min kompis 1270
kleggade igen, bläcket sprutade ut på de små rullarna som matar ut papperet. Reparationskostnad 1000 kr.
 
Pirat bläck/original

Jag använder "pirat bläck" utan några problem
har också en återställare till EPSON partronerna
utan denna så vill inte skrivaren godkänna en fylld patron.
om bläcket är lika bra som original vad det gäller åldring?(använt refill i 3år)
Skriver man ut många eller stora bilder, så finns det ett system som heter COBRA som fungerar bra.
har detta system på jobbet.
läs mera på www.refill.nu
 
Billigt och bra bläck finns på ( www.print-it.nu )

Betalar 88:- för svart patron

Betalar 88:- för färg patron

Inga problem med skrivaren Epson Stylys Photo 925,tycker faktiskt att det blir bättre än med orginalpatronerna!!!!!!!!!!!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.