Annons

billiga men bra fjärrstyrning

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
har en sb900 och ska skaffa en till, eller om det blir en sb700.
ska ha de som studio blixtar när jag fotar modeller. men problemet är
att jag inte vill använda inbyggda blixten som master utan jag vill kunna
fyra av blixtarna via en radiosändare, men vilken ska jag köpa?
kan ni länka till en schysst sida som säljer hyffsade billiga sådana?

tack på förhand

Hej, jag har köpt 2 st sändare + 2 mottagare av denna:
http://cgi.ebay.com/RF-602-2-4GHz-W...ZCamera_Camcorder_Remotes?hash=item3a58f37290

Tror det är samma enhet för Canon/Nikon bara deras märkning för o komma med på sökning :)

Klarar ej TTL, min kamera klarar bara 1/160 S i synk på blixten, så har ej kunnat verifiera 1/250 S som det sägs. De säger 100 meter, nåja, minst 30 i varje fall har mina klarat.

Och med rätt kabel kan du dessutom styra kameran, har köpt sådan till min Sony A500, funkar perfekt, mycket bättre än IR.

Har 2 st sändare för att ha som reserv och kunna ha en till kameran och en till blixten. Har 2 st blixtar, så jag behöver en mottagare till egentligen. De har 16 st kanaler att välja på.

Finns i olika paket, lösa sändare/mottagare eller 1 sändare o 2 mottagare osv.

Jag styr en Minolta blixt och en Yangno 560 tror jag den heter. Måste ha adapter eftersom jag har en Sony :-(

/Leif

... jag inte vill använda inbyggda blixten som master ...

Varför vill du inte använda D300s som CLS Master?

Kom precis hem från Nikon CLS Flash School och vi blixtrade hej vilt med CLS systemet, utan problem. Vi ställde t.o.m. blixtar bakom varandra för att köra kantljus (hairlight) och de avfyrades trots att blixten inte var i direkt synlig linje ("out-of-line-of-sight").

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto