Annons

billig robust kamera för barn?

Produkter
(logga in för att koppla)
Förstår inte varför dessa frågor kommer upp igen. Om tanken är att barnen ska ha en liten plastgrej med avtryckare för inga pengar, varför ta det på FS? Här pratar vi väl om fotografering, inte hur billigt skit som knappt kan kallas kamera man tycker ens barn är värda.

BR har leksakskameror också.

Själv har jag alltid uppmuntrat och uppskattat min dotters fotointresse.

Hej, tack för förslagen.

Jag får väl hålla lite koll på blocket, men den där rollei såg ju lite seriös ut. Verkar vara svårt o hitta en Konica revio c2. Fler förslag?

/Oscar

Förstår inte varför dessa frågor kommer upp igen. Om tanken är att barnen ska ha en liten plastgrej med avtryckare för inga pengar, varför ta det på FS? Här pratar vi väl om fotografering, inte hur billigt skit som knappt kan kallas kamera man tycker ens barn är värda.

BR har leksakskameror också.

Själv har jag alltid uppmuntrat och uppskattat min dotters fotointresse.

Okay ska genast köpa en D3:a till min dotter.

Om du nu tycker tråden är ointressant så läs den inte, själv tycker nog de flesta utanför FS att en digitalkamera är overkill över huvud taget till barn 2-5 år.

Jag vill nu köpa en bra, gärna robust kamera till min dotter i julklapp, hon är 8 år.
Det ska inte vara en systemkamera, det har vi redan som hon kan använda, utan en egen kamera som hon kan ta med sig nästan vart som helst.

Självklart är det bra om den tål att få en smäll, tex att hon tappar den, men det är inte högsta prioritet.

Gärna bra zoom-möjligheter och den ska vara snabb så att hon inte missar ögonblicket på grund av kameran.

jag hade nog sagt att den bra barnkameran för ungar >3 är en billig systemare (typ beggad Nikon D60 eller pentax K100d) med ett 18-55 och så tejpar man fast zoomen på 18mm, fokus på hyperfokalavstånd och bländare 8 och så poppar man upp den inbyggda blixten och program P...
resultat:
en billig kamera som ger bra bilder och framför allt har snabbare responstid än en Nikon D3 (D3 med AF påslagen)... och det är väl bra när ungar är lite otåliga och har problem att hitta fokus.

funkade i alla fall för lillsyrran (sladdis) när hon fick ärva min gamla k100d.

Det ska INTE vara en systemkamera då hon ska kunna ta med den nästan överallt, tex disco, eller kalas och helst kunna stoppa i fickan eller en liten väska, därmed faller alla systemkameror bort.

ne jag förstod det av:
Det ska inte vara en systemkamera
Mitt svar var mer mitt bidrag till tråden som helhet...
Men tack för att du förtydligade i alla fall...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto