Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig och bra skärmkalibrator?

Produkter
(logga in för att koppla)

tosing

Aktiv medlem
Hej!

Jag vill skaffa en skärmkalibrator men har ingen koll på vilken som är bra, billig/prisvärd och gärna enkel att använda... någon som har tips?!

MVH /Linda

Hej!

Jag vill skaffa en skärmkalibrator men har ingen koll på vilken som är bra, billig/prisvärd och gärna enkel att använda... någon som har tips?!

MVH /Linda

SpyderIII och EyeOne Display II finns i olika paket, som egentligen bara varierar i vilken programvara du får med. Köp en billig version och börja med det. Om du sedan upptäcker att du vill ha mera avancerat kan du köpa Basiccolor Display.

Stefan

Ok...

...men läste här i något forum att man måste ställa in en massa inställningar typ färgtemperatur utifrån sin rumsbelysning och så vidare... är det så för alla skärmkalibratorer? Finns det någon som är superenkel att använda, typ där man trycker på "on" och sedan fixar den rubbet? De du föreslog är kanske sådana?

/Linda

Och när jag letar på Cyberphoto ser jag också att spyder 3 finns i många olika varianter, elite, pro, cube osv... hur veta vilken som passar mig bäst? Kan man välja enbart utifrån pris?

Var kan man köpa EyeOne Display II?

/Linda

Ok...

...men läste här i något forum att man måste ställa in en massa inställningar typ färgtemperatur utifrån sin rumsbelysning och så vidare... är det så för alla skärmkalibratorer? Finns det någon som är superenkel att använda, typ där man trycker på "on" och sedan fixar den rubbet? De du föreslog är kanske sådana?

/Linda

Finns med riktigt avancerade program och med enkla program, som egentligen bara tillåter att du trycker på knappen och får en profilering. Välj den enklaste kombinationen av kalibrator och program och om du sedan vill ha något mer avancerat, uppgradera till ett bättre program.

Stefan

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto