Annons

billig 10D på tradera..

Produkter
(logga in för att koppla)
men man vet ju inte, de som bor i närheten av göteborg kan ju maila honom och säga att om man vinner auktionen så betalar man kontant i näven på killen.

Man kan ju iaf maila honom och fråga.

skickade ett mail till tradera o upplyste om att det kändes väldigt mkt som bedrägerierna på ebay

får väl se vad som sker ^_^

"Vi är ett företag etablerat i england ... Betalning skes genom till vårat bankkonto så skickas paketet med royal mail"

Royal mail = Storbrittanien ;)

Jag skickade ett mail direkt till personen i fråga tidigare i dag, bad om referenser för detta företag.

Vi får som sagt se vad som händer.

Verkar minst sagt mysko..

skickade också email till honom, jag bor nära göteborg så jag skrev att jag kunde hämta den. Är det så att kameran finns i england som det finns lite aningar om så har jag bekanta där som kan hämta den åt mig. Blir intressant o se vad han svarar.

är inte en krona ett vanligt utropspris? det lär väl stiga rejält när auktionen närmar sej slutet... o ofta har de nåt minimibud också för att de ska sälja...

Jag tycker det är fjortisvarning på annonsen.
Dåligt språkbruk av en "företagare" och inte ens inlagd i rätt grupp.

KG, just denna annonsen har inget reservationspris, så teoretiskt sett så skulle den kunnat gå för en krona.

teoretiskt ja... men killen har förstås en kusin som går in med ett bud om det blir alltför dåligt... det skulle jag ha, tror ingen nånsin säljer nåt med jätteförlust. Men givetvis kan det vara bedrägeri också...

Med tanke på vad en biljett med Ryanair kostar så kan man nog erbjuda sig att åka vart som helst i Europa (nästan) och hämta kameran om priset är rätt.

Just nu är den uppe 4550:-
Fast då har "MrBean Junior" trissat upp sitt egna pris. Vilket jag tror han kommer att forsätta att göra.

Håller med er övriga gällande hur seriöst det är. Visst kan det vara en D10 som kommer, men det är inget som säger att det finns något innanför skalet.

Men visst suger det i behovs tarmen, det finns ju inga att få tag i. Så det är helt klart tid för bedragare.

Fick just ett mail från en person på "företaget" eller vad man skall kalla det.

Vi är ett privat företag etablerat i leeds.
Ursäkta men vad menar ni med "referanser"?

pengarna sätts in på vårat engelska bankkonto.

garantin är 3 år och gäller i hela världen, den är utsänt av vårat
företag och inte canon.

Mvh,

XXXXXXXXXXX <-- ett namn

Vadå referenser???? förök med ett firmanamn till en början med :)

Skall maila honom igen och fråga efter firmanamn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar