Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilkyrkogården

Produkter
(logga in för att koppla)
På ett sånt här äventyr ska man ju vara optimalt antal för att inte vara ivägen för varandra, men samtidigt för att få bra ekonomi i resan. Jag kör från Nacka och rakt ut på E4, men kan svänga om Västberga och hämta upp folk där, däremot inte in i stan (hata hata och min rygg är kass så jag hatar att trampa koppling också :p )

Jag bor i Enskede, så Västberga är lite fel för min del. Det är ju lite onödigt att var och en åker olika bilar, men det får fixa sig. Jag har ingen egen kärra, men kan ev. låna en beroende på dag.

Uppsala är i och för sig på vägen, men en full bil hela vägen är bättre för ekonomin, så det vore ju att föredra.

underligt, jag fick ett mejl att Janne Eriksson hade skrivit i den här tråden...

Hur blir det, ska vi försöka få ihop någon utflykt? Jag är upptagen de kommande helgerna, men kan på vissa vardagar.

Mysigt ställe, verkligen!

Gjorde en utflykt dit själv i söndags. Rätt så väl dolt är det. Körde förbi ett par gånger innan jag såg det, efter att ha fått detaljerad vägvisning av grannen mittemot... :)

Några bilder:

Bilagor

• IMG_1279edit400.jpg
    IMG_1279edit400.jpg
    53.4 KB · Visningar: 808
  • IMG_1351edit400.jpg
    IMG_1351edit400.jpg
    38.9 KB · Visningar: 775
  • IMG_1308edit400.jpg
    IMG_1308edit400.jpg
    31.6 KB · Visningar: 775
  • IMG_1222edit400.jpg
    IMG_1222edit400.jpg
    37.7 KB · Visningar: 778
  • IMG_1326edit400.jpg
    IMG_1326edit400.jpg
    41 KB · Visningar: 782
Några till...

Bilagor

• IMG_1274edit400.jpg
    IMG_1274edit400.jpg
    54.8 KB · Visningar: 793
  • IMG_1390edit400.jpg
    IMG_1390edit400.jpg
    39.2 KB · Visningar: 777
  • IMG_1286edit400.jpg
    IMG_1286edit400.jpg
    43.7 KB · Visningar: 778
  • IMG_1230edit400.jpg
    IMG_1230edit400.jpg
    50 KB · Visningar: 776
Det var lite snyggt med sommargrönskan som kontrast, själv var jag där på hösten när löven höll på att falla, det blev nästan väl gotiskt, lol

Nu vet jag också vart det ligger! Tog nåra minuter med google....

Men google maps suger ju på att visa platsen. Samhällena runt omkring finns inte ens utsatta ju. :p Kolla eniro.se och hitta.se så är i alla fall kartorna mer detaljerade. Jag åkte dit på egen hand nu senast i maj och jag använde mig av eniro och hitta.se kartor. :) Numera hittar jag dit utan kartor. Det är inte omöjligt att jag tar en sväng ut dit senare i höst igen och då åker jag från Uppsala. Ska komma ihåg att kolla med dig om du vill haka på då. :)

Men google maps suger ju på att visa platsen. Samhällena runt omkring finns inte ens utsatta ju. :p Kolla eniro.se och hitta.se så är i alla fall kartorna mer detaljerade. Jag åkte dit på egen hand nu senast i maj och jag använde mig av eniro och hitta.se kartor. :) Numera hittar jag dit utan kartor. Det är inte omöjligt att jag tar en sväng ut dit senare i höst igen och då åker jag från Uppsala. Ska komma ihåg att kolla med dig om du vill haka på då. :)

Jag kolla bara vad stället hette :D. Ja kolla när du ska dit. Har en till som e intresserad

Jag kolla bara vad stället hette :D. Ja kolla när du ska dit. Har en till som e intresserad

Tjena, bor i Uppsala och tänkte också dra dit, vet var det ligger. Har tyvärr inte haft tid att åka dit ännu, men det är ju alltid roligt om det är fler som är sugna!

Följer tråden för att se hur det utvecklar sig med kyrkogårdsbesöket ...

hade inte hört talas om stället innan jag såg den här tråden, är grymt sugen att hänga med om det blir någon mer resa.

några minuters eftersökningar visar att det inte är särskilt långt bort från en inte helt okänd plats som har med järnmalm att göra, någon som gjort en combo? eller är plats nummer två kanske avspärrad?

jag hänger gärna på dit, har semester och hoppas några har lust att dra dit i veckan, jag kan alla dagar. Återkom gärna.
/Anki

Om jag åker blir det troligen i vekcan mellan den 8/8 och 14/8, eller ev i veckan efter, och troligen en tisdag eller torsdag. Någon mer som vill dela bil från Stockholm/Nacka/Västberga eller längs E4?

Ok, jag ska in i studion någon av dagarna, men vet inte vilken än, så ju längre vi kan hålla det öppet desto bättre för mig. Bromma är ju lite off, men du kanske kan ställa din bil på Statoil i Kista norra (t.ex.) och så svänger vi av och fiskar upp dig där (eller om du kanske kan hämtas/lämnas där någon stans?)

Idag kommer jag vara på Sonisphere-festivalen hela dagen, till natten, och kan inte koppla upp mig förrän i morgon (söndag) igen. Måndag den 9:e funkar som sagt för mig, och det går bra att hålla öppet till söndagen. Den 12:e och veckan ut är jag bortrest, och hela påföljande veckan har jag saker bokade vareviga dag. Så då dröjer det innan jag har möjlighet.

Georg

Blir riktigt intresserad när jag ser bilderna från bilkyrkogården. Har börjat jobba men om det är någon som åker dit en helg så är jag klart intresserad om det är någon som har en ledig plats i bilen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar