ANNONS
Annons

Bildvisnings program

Produkter
(logga in för att koppla)

bengtjakobsson

Aktiv medlem
Hej ! Om man vill visa sina digitalbilder-med musik och bildkommentarer,både tal o text-på TV
via DVD-spelare , vad finns det för bra program?
Bengt

Ulead DVD Picture Show

Jag skulle nog rekomendera Ulead DVD Picture Show istället. Jag har använt programmet en hel del och det är både lättarbetat och intuitivt och kan göra det mesta man kan önska sig.

http://www.ulead.com/dps/runme.htm?SN=82106-11000-42083096&LN=21&TYPE=220103

Har inte kört det ovan föreslagna programmet skarpt, men jag har tittat på Trialversionen och den verkar klart sämre än Uleads program. Prismässigt skiljer sig inte programmen särskilt mycket.

Annars kan jag varmt rekommendera macintosh programmen iPhoto, iTunes, iMovie och iDVD. De laddas hem gratis från Apples hemsida (www.apple.com) Dessa program tillsammans ger mycket goda möjligheter att sammanställa bildspel / texter / DVD skivor etc. Med ett (i mitt tycke) mycket tilltagande gränssnitt...

Jag tackar även för dessa tips.Mac. är inte aktuellt men jag skall ,ihop med min arbetskamrat
som egentligen är den som är mest intresserad,kolla in Uleads program.
Bengt

Re: Ulead DVD Picture Show

olhe skrev:
Jag skulle nog rekomendera Ulead DVD Picture Show istället.

Jag är benägen att hålla med. Genom denna tråd har jag testat båda. De VCD-skivor jag skapat med Photo2VCD fungerar mycket dåligt i min VCD/CDRW-kompatibla DVD-spelare. De jag skapat med Ulead fungerar felfritt. Ulead har i mitt tycke bättre och tydligare gränssnitt och bättre dokumentation. Så testa absolut båda innan du köper något av dem.

/J

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar