Annons

Bildväljarregler?

Produkter
(logga in för att koppla)
hansen2 skrev:
Att den enskilde bildväljaren inte gör sitt i tid.

/Johan

Men de är ju bara något du hittar på nu!
För så är inte fallet här... Jim har valt sina bilder för månader sen.
Dom "missade" ju honom förra gången också... tillfälle eller något annat?
 
jkene skrev:
Om det skulle uppstå är det ju knappast ett "problem" som inte kan lösas programmatiskt.

Exakt, de finns massa lösningar till de här... alla kan välja ut sina bilder och sen kan dom som är klara läggas på tur och slungas ut... inge svårt alls!
Jag tror också att om man anmäler sej som bildväljare är intresserad att göra de "jobb" som krävs att välja ut några bilder.
 
evalisen skrev:
Hur skulle man göra istället menar du?

Om man utlovar datum bör väl de hållas. Man får plocka in folk som gör jobbet om man som redaxmedlem reser bort, eller automatisera.

Annars får man nöja sig med att lova att man "då och då" byter bildväljare.
 
Arleklint skrev:
Om man utlovar datum bör väl de hållas. Man får plocka in folk som gör jobbet om man som redaxmedlem reser bort, eller automatisera.

Annars får man nöja sig med att lova att man "då och då" byter bildväljare.

Ja visst... de är inte bra som de är nu ialla fall.
 
hansen2 skrev:
Javisst, men att folk inte gör sitt är en faktor man kanske får räkna med.



Jag säger ju inte att just Jim inte skulle vara klar.

/Johan


När det gäller "folk som inte gör sitt" är det i alla fall för stunden kraftig övervikt för Redax jämfört med Bildväljarna.
 
De här spårar ju bara ur...

Visst tycker tydligen att de är helt ok att inte hålla tider och en del tycker inte de.

Lägger till en sak här, Jag tycker man ska hålla tider!
 
Senast ändrad:
Härligt att se att ni lägger så mycket energi, tyckande och tankemöda på detta, medans redaktionen tog en välbehövlig semester.

Nu är David på resa en vecka till, men vad jag kan se finns det ingen bildväljare som skall publiceras nu. Ni pratar dock om en Jim vars bilder skall visas nu, vilken Jim?

(Erik Davidsson valde bilder 5-18 dec, och det har inte stått någon på tur (även bildväljare får julledigt). Bengt Björkbom väljer sina nu och de visas from den 15:e)

Att automatisera är möjligt och har legat på mitt bord en tid, men jag valde att också ta semester ett par veckor. Jag har inte gjort något mer kodande runt detta medvetet då min "plan" är att skrota hur denna funktion är implementerad, till förmån för ett generellt system där olika användare kan få plocka ut bilder till pooler. Dvs bildväljare A blir tilldelad poolen "A:s urval" och kan under en viss tid plocka in bilder i den. Bara denne medlem kan placera bilder där, och bara andras.

Då blir det dels enklare att hitta tidigare väljares urval, man kan skriva en motivering, man kan om man vill även ha betyg inom detta urval, det går att ha flera parallella urval mm. Det lägger också grunden till att ha andra sådana urvl, tex "juryn" som föreslagits, plocka ut någons bild till "Bilddiskussion" odyl. Det är lite mer jobb men blir en mer enhetlig bättre, lösning.

Sökfunktionen har mycket riktigt pajat efter nyår, det är något i veckonummerkalkyleringen - det borde inte vara svårt att fixa till.
 
23. Jesper Ulvelius (homeless clubkid) 24/10 - 6/11 Visas: 7/11 - 20/11
44. Charlott Jonsson (chajo) 7/11 - 20/11 Visas: 21/11 - 4/12
17. Erik Hagberth (Dolmance) 21/11 - 4/12 Visas: 5/12 - 18/12
99. Eric Davidsson (Numeric ) 5/12 - 18/12 Visas: 19/12 - 1/1 2006
85. Jim Hujanen (JimSlim) 19/12 - 1/1 2006 Visas: 2/1 2006 - 16/1 2006


Här är Jim, och listan!
 
Hmmm, inte enligt registret över vilka som har rättighet att välja bilder vissa tider.

Jim har valt sina bilder i oktober - har de alltså inte visats tidigare?
 
Lite underligt att ni inte har bättre koll?


Här är hela texten:

Av David Elmfeldt 2005-10-16. Läst 2910 ggr.
Totalt inför fjärde omgången hade vi fått in 104 stycken medlemmar som ville vara med och välja bilder. Vi slumpade fram fem stycken siffror från 1 t.o.m 104. Ordningen på slumpsifforna gav ordning för periodordningen. I inkorgen för bildgranskare plockade vi fram den som låg på motsvarande rad (sorterat efter anmälningsdatum) och det blev då följande lista:

23. Jesper Ulvelius (homeless clubkid) 24/10 - 6/11 Visas: 7/11 - 20/11
44. Charlott Jonsson (chajo) 7/11 - 20/11 Visas: 21/11 - 4/12
17. Erik Hagberth (Dolmance) 21/11 - 4/12 Visas: 5/12 - 18/12
99. Eric Davidsson (Numeric ) 5/12 - 18/12 Visas: 19/12 - 1/1 2006
85. Jim Hujanen (JimSlim) 19/12 - 1/1 2006 Visas: 2/1 2006 - 16/1 2006


Du som redan anmält dig behöver inte göra det igen. Vi tar bort de som blivit utvalda och lottar från de kvarstående. Vi drar nästa personer i slutet av november.

Om du inte anmält dig så skicka ett mail till [email protected]

(Edit: Jag har lagt Jim sist då jag av misstag lagt Maria Zerihoun från förra omgången under samma period som Jim)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.