Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildstilar

Produkter
(logga in för att koppla)
Säkert inget fel med att göra det. Men fotar man i RAW ser jag inte riktigt poängen med att ändra bildstil i kameran. Då skulle jag nog hellre göra ändringar i det program jag använder. Brukar göra lite olika justeringar beroende på vad man fotar, så får känslan av att ingen bildstil i kameran är lika bra över lag, utan passar olika i olika situationer.
Men som sagt bara en åsikt...

Men jag ökade skärpan lite och ökade färgmättad.

Vad jag har förstått har du bara användning för Canons bildstilar om du sedan fortsätter med att redigera i Canons eget DPP. Åtminstone har jag märkt att all eventuell effekt av kamerans bildstil verkar försvinna helt om jag i stället väljer att titta på bilden i Adobe Bridge. Det verkar som om det bara är DPP som klarar av att 'översätta' bildstilen till bildbehandlingen.
mvh Martin

ANNONS