Strutsen
Aktiv medlem
müsli skrev:
VA? Är du sann? Vem avgör om "ingen skulle betalt särskilt mycket"?
Hur många får betalt för sina bilder?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
müsli skrev:
VA? Är du sann? Vem avgör om "ingen skulle betalt särskilt mycket"?
Märkligt svar på min fråga.Strutsen skrev:
Strutsen skrev:
Man behöver inte stämma några amatörer som snott en bild. Är det värt det?
Strutsen skrev:
Självklart är det ett juridiskt ansvar. Men för det måste man inte stämma dom bara för att dom gjort fel.
Och självklart är det upp till fotografen att avgöra i vilket sammanhang han skall synas.
Men nu vad det inte det frågan gällde utan vad han skulle göra.
Jag hade två förslag. Ni hakar upp er på det ena av dom. Jag förespråkar varken den ena eller andra
jesperf skrev:
här är den: http://jesper.indie.nu/foto/030910/01.jpg
inte direkt den bästa bild jag tagit kanske, men den var tydligen bra att ha med i en tidning iallafall
Strutsen skrev:
Johan Okker skrev:
Telefonplan?
Inget att skämmas för där.
Ta betalt.
festfotografen skrev:
Tror att det enklaste faktiskt vore att sätta sig ner och ta ett samtal mellan dom inblandade för att hitta en sansad lösning.
Dels för att tidningen med största sannolikhet drivs ideellt och utan vinstsyfte och antagligen är personen som "stulit" bilden inte allt för gammal och kanske inte haft kännedom om bildrättigheter m.m .
Caspary skrev:
I dagens ungdomars verklighet och vardag ses nog äganderätten beträffande de flesta, på internet tillgängliga media, såväl bild och text som ljud och musik, vara upphävd. Det är så jag förstår hur de kan ta stölden med en klackspark.
En tanke bara...
Johan Okker skrev:
Det vore intressant att veta hur du har räknat..
Du har nog ett ganska duktigt kalkylfel där någonstans..
Borde landa i trakten 7-8000kr + moms.
haze skrev:
Kanske inte i din lilla värld, du törs tydligen inte visa dina bilder så man KAN sno dem.
103 bast också, då borde du ha lite mer erfarenhet.
Vad gör det för jävla skillnad om det är en amatör som snor något? Skulle det vara förlåtande eller ens ovanligt?
Varför inte ringa rödluvan och erbjuda dina högkvalitetsbilder så vi slipper sånt här trams.