iSolen.se
Guest
Ja givetvis.
Varför? Det är ju inte juridiskt korrekt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja givetvis.
Ja alltså, det är ju precis det den handlar om.
Nej jag har sagt "olovlig publicering av bild", det som TS beskrev i inlägg #1.
Ja alltså, det är ju precis det den handlar om.
Varför? Det är ju inte juridiskt korrekt.
Ja givetvis.
Men alltså, du har ju envist argumenterat på 40 olika sätt att det är en helt oöverträffbar term i alla lägen. Kom igen!
Jag har aldrig skrivit att det måste vara juridiskt korrekt.
Hittils har det handlat om begreppet bildsstöld är gångbart eller inte med olika argument och motiveringar för och emot.
Du måste välja ett eftersom det är två olika saker varav ett (beroende på personens historik) kan vara rätt och det andra vara helt fel.
Jag tror du måste förklara om det är allvarligt eller inte allvarligt och varför.Nja, redan i början så diskuterades det just värderingar bakom ordval. Typ inlägg #22 och #24
Tyvärr, håller inte med.
Det skulle, återigen, vara synonymt med plagiat i bildvärlden. Du stjäl idén eller hela konceptet.
Om någon trycker upp ett gäng piratkopierade skivor och säljer skulle det ju inte kallad låtstöld eller ens musikstöld.
Är du klädtjuv om du köper ett låtsas-Armaniplagg?
Ja sorry, läste slarvigt.
Ursäkta om jag är sjukt trög, men känns svårt att kalla en handling för tjuv. Har jag förstått rätt här?
Frågan löd:
”Skulle du däremot kunna tänka dig att kalla att någon som fysiskt tar din bil och kör iväg med den till en annan ort där den dumpas/överges, för bilstöld eller biltjuv?”
Tidigare tyckte du att ett sätt att se på en sak i en annan tråd var konstigt utifrån vad som skrivs i den här tråden.
Nu gör ju du i jämförelsen en likadant konstig grej.
Det är bra att du på sätt och vis förtydligat då du utelämnat möjligheten -tjuv så att det inte är så otydligt vad du menar ...
Att kalla det för bilstöld är ju helt fel eftersom händelsen som beskrivs inte är det. Men ändå så som du senare skriver så tycker du att det är okej att använda bilstöld för att beskriva händelsen som sådan.
Varför är det ok?
Håller med. Skulle kalla det för vandalisering (eller liknande).
Skulle du däremot kunna tänka dig att kalla att någon som fysiskt tar din bil och kör iväg med den till en annan ort där den dumpas/överges, för bilstöld eller biltjuv?
Ja jag tänkte att det framgick att uppdragsgivaren köpt en bild för att publicera
Vi är väl rörande överens om just detta?
Varför skulle det inte vara ok?