Annons

bildspel

Produkter
(logga in för att koppla)

haiwamydog

Medlem
Vill ha några förslag på bra program för att göra bildspel. Inte ute efter så många effekter som möjligt, mer användarvänligt. Har testat "Picture To Exe" men vill se vad mer som finns.
 
Varför inte Powerpoint eller Keynote

Brutus Östling m.fl. "proffs" använder Keynote och jag har testat och det känns enkelt och bra. Skönt också att ha ett standardprogram som finns på många datorer./ Mvh. Christer
 
Jag har i många år gjort enkla bildspel i visnings- och redigeringsprogrammet Faststone som är gratis för privat bruk. Programmet funkar i alla Windowsversioner men inte på Mac.Resultatet blir en exe-fil som kan spelas upp på vilken Windowsdator som helst, man behöver alltså inte ha Faststone installerat då.
Men jag har också provat ett program som heter Bolide Slideshow Creator som kan lite mera, men som också kräver lite mer arbete när man skapar bildspelet. Resultatet blir ett bildspel som kan sparas i olika format, tex avi. Jag använder mediaspelaren VLC för att spela upp, men det går, beroende på vilket format man sparar i att visa med Media Player eller kanske något annat liknande program. Jag tror att programmet bara funkar på Windows, men resultatet borde kunna spelas upp på vilken dator som helst som har något slags mediaprogram. (Jag är inte så hemma på den här typen av uppspelningsprogram)
 
Söker också

Jag söker också ett bra bildspelsprogram, det får kosta men inte överpris. Jag ska göra ett bildspel till en kommun som ska spela upp det på stora skärmar så det behöver vara bästa kvalitén på det. Jag har försökt i power point men att få till bildövergångarna i takt med musiken tyckter inte jag funkar alls där och det vill jag att det ska gå. De gratisprogram som Windows movie maker osv. uppfyller inte kvalitén jag vill ha. Så, vad är bäst tror ni?
 
Jag söker också ett bra bildspelsprogram, det får kosta men inte överpris. Jag ska göra ett bildspel till en kommun som ska spela upp det på stora skärmar så det behöver vara bästa kvalitén på det. Jag har försökt i power point men att få till bildövergångarna i takt med musiken tyckter inte jag funkar alls där och det vill jag att det ska gå. De gratisprogram som Windows movie maker osv. uppfyller inte kvalitén jag vill ha. Så, vad är bäst tror ni?

http://www.cyberlink.com/products/powerdirector-ultra/features_en_EU.html?&r=1

För enkla bildspel funkar powerdirector bra. Själv kör jag adobe premiere pro och sony vegas, men de är mycket dyrare.

Powerpoint kan ja ginte tänka mig att det går att göra nåt vettigt i.
 
Nej power p är verkligen inte bra :)
Men det fu kar att göra bildspel med foton i powerdirector? Med bra kvalité?
Vad kostar Adobe premiere PRO?

Premiere pro är mycket mer avancerad och kräver mycket mer för att hantera, det är typ standard inom film, och dyrt x- antal tusenlappar, sony vegas är billiare men är nog 3-5 tusen där med och kräver enhel del inlärning.

Powerdirector funkar bra att göra bildspel med bilder, film och musik. Du är lite mer begränsad då du bara har några få "spår" att lägga bilder och musik på, men för rena bildspel utan avancerade effekter är det tillräckligt. Det går säkert ladda ned en prova på grej först så får du se.
 
Premiere pro är mycket mer avancerad och kräver mycket mer för att hantera, det är typ standard inom film, och dyrt x- antal tusenlappar, sony vegas är billiare men är nog 3-5 tusen där med och kräver enhel del inlärning.

Powerdirector funkar bra att göra bildspel med bilder, film och musik. Du är lite mer begränsad då du bara har några få "spår" att lägga bilder och musik på, men för rena bildspel utan avancerade effekter är det tillräckligt. Det går säkert ladda ned en prova på grej först så får du se.

Tack för svar :)
Fler tips mottages tacksamt :)
 
Man måste ju inte köra pro-versionen av Adobe Premiere. Det finns en billigare version som heter Elements, den tror jag du klarar dig långt med. Bland annat finns bra möjligheter att synka musik och bildväxling, samt flera bild- och ljudspår.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.