cen skrev:
Jag har haft stor nytta av den här bildskärmstråden och slutligen köpt en Nec 2070 nx. Stort tack!
Väntade mig nog ett mirakel eller så... äntligen en platt fin skärm men..jag tycker inte att det är skarpt , sitter och kisar , tycker att allt, speciellt text och ikoner i menyerna är svåra att titta på , det ser antingen suddigt ut eller så blir det "krispigt" när jag ökar skärpan.
Jag har prövat olika inställningar och använt os X skärminställnings kalibrering som rekomenderar max brightness. Tycker att allt blir super bright och jättekontrast. När jag sedan försöker skriva ut (epson 1290) är det som skilda världar.
Har någon bra tips på grund inställningar på denna skärm? Har dessutom köpt ny kamera (eos 5) oxå så alla inställningsalternativ känns oändliga...
Jag kommer att få tillgång till kallibrerings program men inte just nu.
Det är ju en analog ingång och inte dvi mellan skärmen o macen, kan det ha betydelse?
Kanske måste ögonen vänja sig vid skärmen, men jag har aldrig tänkt på att jag tyckt det har varit så jobbigt att titta på andra skärmar förut. Tycker dessutom att jag alltid haft bra syn men det kan ju vara åldersförändringar..(blä)
Jag har fått lov att lämna tillbaka skärmen och beställa hem en annan och jag har övervägt att beställa en vanlig apple skärm eftersom jag har suttit vid sådana förut på arbetsplatsen och upplever den som lättare att titta på.
Dessutom hittade jag en ny knapp(!)när jag installerade min gamla sunkskärm igen och fick ovanligt bra överensstämmande bild på skärm och utskrift. Känns ju mindre kul när man äntligen köpt ny skärm.
Hjälp, vad svårt det här är!
Mvh
cecilia