Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bildprojekt

Produkter
(logga in för att koppla)

RobinSundin

Aktiv medlem
Hej! Nu ska jag göra ett bildbrojekt till skolan och naturligtvis väljer jag nåt med foto...men vad har ni för förslag på vad jag ska göra? jag har tänkt lite på popart men det kanske blir för enkelt? eller vad säger ni? förslag i massor mottages! Tack
 
Kanske välja nåt tema av nåt slag?

Besök nån gammal bilskrot t ex och fota där. Se exempelvis mitt utställningsalbum: "Bättre begagnad". Det gäller att se något vackert i det förgängliga...

Eller kanske fota på begreppet "Stress", finns väl mkt man kan fota där både på stan o i trafiken t ex, lite "streetphoto"-stuk så där...
Kanske kan vara svårt att få fram rätt stresskänsla i bilderna dock.

Fota ett "förlopp" av något slag. T ex hur en pepparkaksdeg blir en pepparkaka (men då får du nog baka själv om du inte får fota hos ett bageri vill säga).

Besök nån liten byhåla o fota vardagslivet där.

Eller besök ett ålderdomshem och fota på temat "Att bli gammal".

Dokumentera en vanlig dag i ditt liv.

Herregud, det finns ju 1000 roliga idéer att fota på. Lycka till!
 
Tack Fredrik och framför allt tack Karin! Många bra idéer där du! jag kikade in ditt album med "bättre begagnat"...så nu blev jag inpirerad att gör ett sån projekt. Vem har sagt att man inte för lämna in flera:p i projektet "stess", vad tror du om att ta med kanske en halv sekunds slutartid och svartvitt när någon går förbi på stan? tror du att det ger en "stressig" känsla?

MVH
 
det är ju omöjligt för oss att säga. ett bildprojekt kan ju vara allting.

Fotografera någonting du känner nåt för.
Någonting du är intresserad av.
Ja menar, tycker du om att hänga på en bilskrot så visst! Men är du inte genuint intresserad så tröttnar du.
Du ska inte tröttna i första taget!

Just nu håller jag på med ett bildprojekt om mina tonår och min lillebror. Jag fotograferar mig själv via honom. Det är nåt jag brinner för och alltså kommer kunna fortsätta att göra nåt bra av!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.