Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildnumrering i D70

Produkter
(logga in för att koppla)

timofej

Aktiv medlem
Hej!

Nu har jag fått tillbaka min D70 från reparationen och stött på ett problem. Under tiden har jag fotograferat med en annan kamera (den också D70) som tagit lite mer bilder. Nu när jag fått min kamera tillbaka börjar bildnumreringen där den slutade när jag lämnade den in (nästan). Problemet är att jag riskerar att få bilder tagna vid olika tillfällen med samma nummer.

Jag får för mig att jag läst någonstans att om man sätter in ett kort med ett visst bildnummer fortsätter kameran att numrera bilder med följande nummer. Jag har testat det men kameran fortsatt att numrera enligt den "inbyggda" räkneverket.

Några tips?

Tyvärr inga tips men det måste ju vara kamerans räknare som gälls.. jag har två minnen och det hande ju varit omöjligt att ha flera minnen om reäkaren var minnesspecifik.. Där är nog inte mycket att göra. tyvärr..

Tack Bosse för det snabba svaret. Då hade jag fel. Ok, gäller att hålla tungan rätt i munnen i så fall.:)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto