ANNONS
Annons

Bildmappen raderad av misstag

Produkter
(logga in för att koppla)
Så detta är uttryck för okunskap?
"the US DoD 5220.22-M standard (3-pass and 7-pass) and the Gutmann method, which overwrites the file with random data 35 times."
Tycker Wikipedia angående Gutmanns 35 överskrivningar säger en hel del. Ser ut som folk tror mer på underrättelsetjänsters förmåga än vad som är möjligt.

Jag kan stapla 1000-tals med filer på samma sektorer och ändå återskapa allt som finns där. Det är bara en djupformatering som tar bort allt i slutändan då det avmagnetiserar hårddiskens diskyta vilket i sin tur blir i binära systemet 0000000 över hela ytan.

Nej det där hittar du på. En eller några gånger kan gå med specialutrustning som inte bara läser ettor och nollor. I praktiken: ingen.

Edit: Andra har redan svarat liknande.

För att få lite relevans i denna tråden, så finns det inga ställen man kan lämna i disken och få en överskriven sektor återskapad. På en modern disk har jag inte hört om någon som fixar det hela.
Dom som återskapar trasiga diskar brukar oftast göra det genom att montera skivorna i en hel disk, dom köper x antal diskar av varje disk som säljs så att dom skall kunna göra detta. Vissa diskar kan dom även läsa ut manuellt med speciell utrustning och sedan sätta samman det utlästa datat till hanterbart data.

/Karl

Det där var inte så smart, nu fick jag ett gott skratt!!

Om chansen att läsa en bit bara är 50% kan man lika gärna hitta på ett värde utan att blanda in hårddisken eftersom chansen att gissa rätt är just 50%.

Och mikroskåp (hans stavning), hur i hela världen läser man bitar med sådana? Hehe.

Sent from my Custom PC with Google Chrome 27

SSDer är oftast ännu svårare att återskapa data ifrån eftersom dom brukar vara väldigt fragmenterade, skriver man över filallokeringstabellen så är det oftast omöjligt att återskapa data från en SSD.

/Karl

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto