Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildmängd

Produkter
(logga in för att koppla)

jenordfoto

Aktiv medlem
Hej

Vet inte om det bara är jag som tycker att ni på fotosidan har satt ett väldigt begränsad uppladdningsmängd för grundmedlemmar. Jag förstår säkerligen varför ni har som ni har, men jag tycker i alla fall att ni borde kunna höja den till ca 20-30 uppladdningar. En orsak till varför jag är medlem här är att jag vill kunna dela med mig utav bilder jag tagit, det kan jag, men när det blir fullt så måste jag ta bort bilder jag laddat upp sedan förut. Vill jag ha mer utrymme så måste jag betala för en högre medlemsstandard, det vill jag inte.

Går det inte att fixa en annan uppladdningsfunktion? Så att man kan ladda upp bilderna från en annan hemsida, t.ex Imagehack eller photobucket för att sedan länka bilden till albumet eller någonting. Här har ni också nackdelar med att göra så men jag tycker det är tråkigt att ha en så pass liten uppladdningsmängd men det är kanske bara jag som tycker det.
Hur som helst..

mvh jesper

Men vad i hela friden tänker folk med?

Citat:

"En orsak till varför jag är medlem här är att jag vill kunna dela med mig utav bilder jag tagit, det kan jag, men när det blir fullt så måste jag ta bort bilder jag laddat upp sedan förut. Vill jag ha mer utrymme så måste jag betala för en högre medlemsstandard, det vill jag inte."

Öhhh? Ja vad är problemet??? Eftersom jag inte på något sätt kan knyta dig till Fotosidans ledning eller upphovsman så är det väl bara o gilla läget och hålla mun. Ursäkta min enormt taskiga attityd men dumma inlägg får dumma svar.

Ps, Jag vill faktiskt ha en Ferrari för att visa hur fort jag kan köra på Avenyn, men jag vill fan inte betala för den! Dåligt att ta betalt för en produkt!

Jag håller med vad Kalle skriver.
Du har ju en hemsida.Ladda upp bilder på den ifall du vill dela med dig annars får du göra som alla andra,betala för tjänsten här på fotosida.se.
Jag såg just på din profilsida att du var frilansfotograf så då kanske du kan dra av det på firman.

Senast ändrad:
Kalle_B skrev:
Men vad i hela friden tänker folk med?

Öhhh? Ja vad är problemet??? Eftersom jag inte på något sätt kan knyta dig till Fotosidans ledning eller upphovsman så är det väl bara o gilla läget och hålla mun. Ursäkta min enormt taskiga attityd men dumma inlägg får dumma svar.

Men vafan är du redigt dum eller, jag kommer med förslag, förslag som jag tror skulle kunna göra fotosidan bättre, om något inlägg här var dumt så varedå fan ditt. Skärp attidtyden för fan. Med den attityden så blir du inte särskilt väl bemött tillbaks om du tror det. För det andra så verkade du inte fatta vad jag ville förmedla med det jag skrev.

Sogat skrev:
[/i]
Men vafan är du redigt dum eller, jag kommer med förslag, förslag som jag tror skulle kunna göra fotosidan bättre, om något inlägg här var dumt så varedå fan ditt. Skärp attidtyden för fan. Med den attityden så blir du inte särskilt väl bemött tillbaks om du tror det. För det andra så verkade du inte fatta vad jag ville förmedla med det jag skrev.

Hmmmm.... tror visst att det är nån mera som borde skärpa attityden. Risken med den attityd du visar i det inlägg jag citerar är att du framöver kan få svårt att få hjälp av Kalle och av många andra gamla fotosidanrävar, och det tror jag nog du förlorar mer på än Kalle gör.

Även om jag i och för sig kan hålla med om att Kalle kanske var lite onödigt bitsk, men sån är han ibland :) Eller hur, Kalle?

Jag är ofta bitsk Anders, men också väldigt trevlig och hjälpsam. I detta inlägg skrev jag tom "Ursäkta min enormt taskiga attityd men dumma inlägg får dumma svar."

En liten ursäkt alltså ;)

Hela poängen är att jag blir bara trött på personer som vill ha men inte ge tillbaka. Därför ödlsar jag inte tid på att vara vänlig, jag skriver det jag tycker.

Kalle är egentligen en mycket trevlig person!

"Kalle är egentligen en mycket trevlig person!"

Jo vi noterade det i strängen lite högre upp!:))

Jag förstår att han blev rejält förbannad över ditt svar!

Okej, jag förstår, jag kanske till och med formulerade mig lite fel i mitt första inlägg, men jag citerar mig själv...

"Går det inte att fixa en annan uppladdningsfunktion? Så att man kan ladda upp bilderna från en annan hemsida, t.ex Imagehack eller photobucket för att sedan länka bilden till albumet eller någonting."

Alltså det jag vill få fram är att, kan man inte ladda upp det på en hemsida, och från hemsidan t.ex. genom en ny funktion på fotosidan kunna skriva in addressen där bilden ligger och sedan länka till den. Den visas exakt på samma sett som en uppladdad på fotosidan, i och med att det tar mindre plats och utrymme på fotosidan så tyckte jag kanske att det var ett alternativ, ett alternaiv som sparar plats på deras servrar.
Skitsamma, nu orkar jag inte diskutera detta längre, det spårade ut redan innan jag börjat.

mvh jesper

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto