Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildjournalistik, Mitthögskolan

Produkter
(logga in för att koppla)

ZerveZ

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag har för avsikt att försöka slå mig in på fotografmarknaden genom att utbilda mig på Bildjournalistikprogrammet på Mitthögskolan. Men jag vill ha lite information från personerna som går på programmet vad de tycker om utbildningen, bra dåligt ja allt möjligt. För det måste ju finnas någon som går där som är aktiv medlem på fotosidan.

Även intresserad av andra utbildningar som kör helt digitalt eller övervägande digitalt.

Tacksam för all hjälp i detta svåra val.
 
Hej David!

Jag har precis börjat på utbildningen och har samma ambitioner som du. Att bli pressfotograf. Utbildningen är ingen renodlad fotoutbildning utan man blir en multijournalist, dvs du kan skriva, fota, filma, redigera mm. Ska du ha en renodlad fotoutbildning är det framför allt Nordens fotoskola du ska söka till. Utbildningen är ca 50 procent praktisk ca 50 procent teoretisk.
Anledningen till att jag sökte den här utbildningen var för att få en så bred utbildning som möjligt. Men hittils verkar utbildningen SUPER om man kikar på vad som komma skall.

MVH

Peter Korpi
 
Oki låter ju lovande i deras beskrivningar av programmet. Vet någon om det är antagningar både höst och vår eller bara höst?

Ska försöka kontakta Jessica och höra hennes version.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.